Administratia Parcului National Retezat (APNR) a inceput, luni, o campanie de promovare a acestei arii protejate, specialistii institutiei avand programate deplasari in tara cu scopul prezentarii frumusetilor naturale ale zonei, dar si a regulilor care trebuie respectate de turisti in parc, transmite corespondentul ROMPRES.
„Campania este intitulata ‘Daca nu vii tu la munte, vine muntele la tine!’. Este vorba de o campanie de constientizare civica. Vrem sa aducem cea mai veche arie protejata din tara mai aproape de oameni si dorim ca ei sa cunoasca regulile de comportament in Parcul National Retezat”, a declarat, luni, Florina Crisan, responsabil relatii publice in cadrul APNR. Campania a inceput la Liceul de Arta din Deva, unul dintre elevii acestuia fiind si autorul mascotei Parcului National Retezat-un pui de acvila de munte.
Grupurile tinta vizate de organizator sunt, in special, tinerii, motiv pentru care activitatile se vor desfasura, preponderent, in scoli, licee sau facultati. Prezentarile vor fi insotite de concursuri cu premii. Participantii vor primi materiale de promovare ale ariei protejate, alaturi de sfaturi despre activitatile ce sunt permise turistilor care aleg sa-si petreaca vacanta in Parc.
„Cei mai multi turisti care vin in Parcul National Retezat sunt tineri. Ei stiu ca au voie sa-si instaleze corturile doar in anumite zone, ca nu au voie sa faca zgomot sau ca nu este permis sa faca mizerie. Vrem sa-i invatam pe oameni respectul fata de natura”, a conchis reprezentanta APNR. Caravana va strabate mai multe zone din tara, in luna martie fiind programate vizite la Ploiesti, Slobozia, Braila, Focsani, in luna aprilie in Moldova, iar in luna mai, in Dobrogea.
Parcul National Retezat a fost infiintat in anul 1935 fiind prima arie naturala protejata din tara. Parcul are o suprafata de peste 38.000 de hectare in care se pot regasi aproape 1.200 de specii de plante, ceea ce reprezinta o treime din flora Romaniei.
Sursa: Rompres