Campanie puternica de promovare a fondurilor structurale

Agentia de Dezvoltare Nord Est a demarat o campanie de promovare a programelor finantate din fondurile structurale
Ieri, expertii Agentiei au organizat o intalnire cu reprezentantii mass-media din judetele Moldovei pentru a intari campania de informare

Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADR Nord-Est) pune la punct planul pentru informarea posibililor beneficiari ai finantarilor din fondurile structurale alocate Romaniei de Comunitatea Europeana. Astfel, ADR Nord-Est a organizat ieri, la Hanul Razesilor, din judetul Neamt, un atelier de lucru cu reprezentantii mass-media pentru a discuta modul in care sunt prelucrate si distribuite informatiile privind finantarile europene in urmatoarea perioada, avand in vedere ca primele sume alocate din fondurile structurale pot fi cheltuite de la inceputul anului viitor. In calitate de organism intermediar pentru gestionarea Programului Operational Regional (POR) 2007 – 2013, ADR Nord-Est incearca sa implementeze planul de comunicare dedicat acestui program. La eveniment au participat Constantin Apostol – directorul general al ADR Nord-Est, Gabriela Macoveiu – director Comunicare si Promovare Regionala, Gheorghe Harja – director Directia Management POR si Vasile Asandei – sef Departament Juridic si Resurse Umane din cadrul ADR Nord-Est, Mihaela Danga – directorul adjunct al Centrului de Jurnalism Independent si alti reprezentanti ai mass-mediei regionale. Participantii au incercat sa prezinte situatia existenta si sa gaseasca strategii comune in colectarea si distribuirea informatiilor. „Ceea ce ne dorim sa realizam este sa dezvoltam o zona de protectie, zona care sa se remarce prin transparenta”, a declarat Constantin Apostol, directorul ADR Nord-Est.

Lipsa de informatii
Foarte multi romani, chiar si intreprinzatori privati, nu au habar ca pot beneficia de fonduri europene pentru a se dezvolta. Principalele probleme tin de gradul scazut de cunostinte in domeniu si de lipsa unei comunicari constante intre reprezentantii ADR si mass-media. In acest sens, reprezentantii celor doua institutii au pus la punct principalele aspecte ale unei noi strategii de comunicare prin care sa prezinte toate informatiile necesare accesarii finantarilor prin fondurile structurale. Astfel, reprezentantii ADR au afirmat ca apelurile pentru propuneri de proiecte vor fi lansate periodic si promovate prin cat mai multe mijloace de publicitate. „Foarte putina lume stie ce este, de fapt, Programul Operational Regional. Nivelul de informare a romanilor este de 14 la suta, un procent foarte mic si ingrijorator, dar apropiat de cel al tarilor din Uniunea Europeana, unde gradul de cunoastere este in jur de 40 la suta”, a declarat Gheorghe Harja. Reprezentantii ADR Nord-Est spera ca, prin noua strategie, sa incurajeze si sa faciliteze munca viitorilor beneficiari ai fondurilor europene, iar proiectele finantate sa fie cat mai bine monitorizate si sa poata fi realizate la termenul si in conditiile stabilite. De asemenea, reprezentantii ADR au afirmat ca au mari asteptari de la rezultatele indirecte, legate de implementarea acestor proiecte. „Avem asteptari la dezvoltarea firmelor de constructii si la o mai buna gestionare a surselor proprii. Problema complementaritatii a fost ridicata in negocierile cu Uniunea Europeana, in sensul ca, pe langa fondurile primite, este necesar sa folosim si banii proprii”, a concluzionat Gheorghe Harja.

Sursa: Ziua de Iasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *