Ce inseamna sa fii nascut intr-un sit Natura 2000? Campania InfoNatura2000 la final.

Ce inseamna sa fii nascut intr-un sit Natura 2000? Campania InfoNatura2000 la final.
Ce inseamna sa fii nascut intr-un sit Natura 2000? Campania InfoNatura2000 la final.

Proiectul InfoNatura2000 a ajuns la final. Ieri s-a desfasurat conferinta de incheiere a amplei campanii nationale derulate pentru constientizarea autoritatilor si a publicului larg si intarirea capacitatii institutionale pentru aplicarea legislatiei europene in domeniul protectiei naturii.

Pe parcursul a doi ani au fost organizate sesiuni de instruire si informare pentru aproximativ 1.000 de persoane, au fost realizate produse esentiale pentru gestionarea si promovarea retelei europene Natura 2000 si au fost identificate liniile strategice de comunicare pentru perioada urmatoare. „Consider ca cel mai valoros rezultat al acestui proiect a fost posibilitatea de a sta de vorba cu multi oameni pasionati si implicati intr-un domeniu care nu este usor de plasat in topul prioritatilor pe agenda publica din Romania. De la ei am extras multe idei valoroase, pe care le-am inclus in noua ”Strategie nationala de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 in Romania”. Va dau un singur exemplu, pe care l-am cules din Dolj: localnicilor trebuie sa li se spuna, dar sa li se si demonstreze ca sunt norocosi pentru ca s-au nascut intr-un sit Natura 2000”, a declarat Radu Vadineanu, managerul proiectului.

Prin campanie au beneficiat de instruire 243 de experti din Agentiile de Protectie a Mediului, iar 725 de reprezentanti ai mass-media si din alte organizatii direct interesate de domeniu au avut ocazia sa afle progresele inregistrate de Reteaua Natura 2000 si sa intre in dialog cu autoritatile si entitatile care administreaza acest proces. Au fost realizate materiale de informare si instruire (manuale, cataloage, albume, site web si o baza de date online si pe suport offline) care, pentru prima data, ofera o imagine riguroasa, completa, atractiva si accesibila a siturilor si speciilor, fiind o referinta documentara pusa la dispozitia tuturor celor din afara cercului strict al administratiei publice direct responsabile. A fost realizat un serial documentar in sapte episoade de cate o ora, difuzat de 13 televiziuni locale si 1 televiziune nationala. Pentru cunoasterea opiniilor publicului si evaluarea impactului campaniei au fost derulate doua cercetari, asupra publicului general si a factorilor interesati.

InfoNatura2000 a reactualizat liniile strategice de comunicare pentru a atrage atentia asupra conceptelor de biodiversitate si pentru a spori intelegerea cu privire la avantajele retelei. Cele mai relevante directii propuse sunt: (1) implicarea factorilor interesati, care pot actiona ca multiplicatori si facilitatori de informatie, (2) realizarea de materiale informative, care sa fie puse la dispozitia acestor multiplicatori, pentru usurarea efortului de creatie si financiar, (3) un accent pe elevi si tineri, scoli si profesori, care pot transforma firesc informatiile despre natura in obiceiuri sanatoase de viata, (4) promovarea unei identitati vizuale unitare pentru siturile Natura 2000. InfoNatura2000 “Campanie nationala de constientizare privind importanta conservarii Biodiversitatii prin Reteaua Natura 2000 in Romania”- SMIS-CSNR 17609 este derulata de catre Fundatia Centrul National pentru Dezvoltare Durabila in parteneriat cu Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice. Proiectul este co-finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Mediu – Axa prioritara 4 „Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protectia Naturii”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *