Senatorii americani au acuzat producatorii bauturilor energizante, o industrie care a inregistrat vanzari de 8 miliarde de dolari in 2012 in SUA, ca ii vizeaza pe cei mai tineri si le-au cerut sa puna capat acestor practici, informeaza joi AFP.
‘Marketingul si vanzarile (de bauturi energizante) care se adreseaza tinerilor au cunoscut o crestere si am vazut o explozie a numarului de vizite la camera de urgenta’ a spitatelor din aceasta cauza, a declarat senatorul Jay Rockefeller, care a prezidat o audiere a Comisiei pentru comert din Senat unde au depus marturie reprezentanti ai acestei industrii si pediatrii.
‘In primele sase luni ale anului, centrele au primit 1.500 de apeluri privind consumul de bauturi energizante si mai mult de jumatate se refereau la tineri sub 18 ani’, a mai spus senatorul, mentionand ca Asociatia Medicala a cerut luna trecuta interzicerea publicitatii adresata copiilor si adolescentilor privind consumul acestor bauturi.
Pediatrul Marcie Schneider, reprezentand Academia Americana de Pediatrie, a vorbit despre efectele secundare asupra tinerilor ale acestor bauturi care contin cofeina, cum ar fi ‘lipsa de somn, anxietate, probleme digestive, probleme cardiace, sangerare sau convulsii’.
Toate marcile de bauturi energizante ‘sunt vazute pe retelele sociale de tineri, sponsorizeaza evenimentele sportive pentru adolescenti si aceste bauturi pot fi usor cumparate de catre tineri din magazin’, a spus dr. Jennifer Harris de la Centrul Rudd privind Obezitatea din cadrul Universitatii Yale.
Trei reprezentanti ai Red Bull, Monster si Rockstar, care reprezinta 90% din vanzarile de bauturi energizante in Statele Unite, au reiterat faptul ca tinerii sub 18 ani nu au fost principala lor tinta, fara a explica insa in mod convingator imaginile postate pe paginile lor de Facebook cu copii tinand in mana cutii cu aceste bauturi, comenteaza France Presse.