Corpul de control al primului ministru sesizeaza Parchetul in legatura cu nereguli privind proiecte de mediu in 11 localitati

Un ONG din Cluj-Napoca propune ”exproprierea pentru spații verzi”
Corpul de control al primului ministru sesizeaza Parchetul in legatura cu nereguli privind proiecte de mediu in 11 localitati
Corpul de control al primului ministru sesizeaza Parchetul in legatura cu nereguli privind proiecte de mediu in 11 localitati

Corpul de control al primului-ministru a sesizat Parchetul cu privire la posibile fapte de natura penala in legatura cu implementarea proiectelor finantate din bugetul Fondului pentru mediu, in cadrul Programului national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi, in 11 localitati, printre care se afla si municipiul Piatra-Neamt, anunta Agerpres. Surse din Guvern citate de Mediafax sustin ca o parte dintre nereguli ar fi fost identificate in perioada in care Elena Udrea conducea interimar Ministerul Mediului, institutie care gestioneaza Fondul de Mediu. Udrea, ca ministru al Dezvoltarii in Guvernul PDL, a condus interimar Ministerului Mediului in noiembrie-decembrie 2009, dupa ce PSD s-a retras de la guvernare.

Potrivit unui comunicat al Guvernului remis duminica, Corpul de control al primului-ministru a efectuat verificari la autoritati ale administratiei publice locale, pe un esantion constituit din urmatoarele unitati administrativ-teritoriale: municipiul Piatra-Neamt, judetul Neamt, orasul Petrila si comuna llia, judetul Hunedoara, comunele Dragalina si Stefan cel Mare, judetul Calarasi, comunele Aghiresu si Mihai Viteazu, judetul Cluj, comunele Corbii Mari si Rascaieti, judetul Dambovita, comuna Roata de Jos, judetul Giurgiu si comuna Lovrin, judetul Timis.

Unele autoritati, din esantionul mentionat anterior, au beneficiat, pe langa fonduri alocate din bugetul Fondului pentru mediu si de finantari prin Programul de dezvoltare a Infrastructurii si a unor baze sportive din spatiul rural si din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, concluziile privind aceste finantari facand obiectul unor note de informare separate.

„Avand in vedere ca, in urma desfasurarii actiunilor de control la cele 11 autoritati ale administratiei publice locale, in legatura cu implementarea proiectelor finantate din bugetul Fondului pentru mediu, in cadrul Programului national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati, au rezultat indicii privind acte si operatiuni care pot intruni elementele constitutive ale unor posibile fapte de natura penala (fals intelectual, fals in inscrisuri sub semnatura privata, fals in declaratii, uz de fals, inselaciune, abuz in serviciu contra intereselor publice, neglijenta in serviciu, deturnare de fonduri), Corpul de control ai primului – ministru, ca organ cu atributii de control, a sesizat organele de urmarire penala competente, urmand ca acestea sau, dupa caz, instantele de judecata sa hotarasca asupra existentei sau inexistentei infractiunilor si asupra vinovatiei”, se arata in raportul Corpul de control al primului-ministru.

Nota de informare privind concluziile verificarilor efectuate la autoritati ale administratiei publice locale in legatura cu implementarea proiectelor finantate, in perioada 2009 -2012, in cadrul Programului national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati va fi transmisa, spre informare, Administratiei Fondului pentru Mediu, Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Ministerului Afacerilor Interne, Secretariatului General al Guvernului, Cancelariei Primului-Ministru, Curtii de Conturi a Romaniei etc.

Printre neregulile constatate se numara: obtinerea finantarii nerambursabile de la bugetul Fondului pentru mediu prin folosirea unor inscrisuri care contineau date necorespunzatoare adevarului; indeplinirea defectuoasa a atributiilor de serviciu de catre reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu cu ocazia analizarii si evaluarii cererilor de finantare nerambursabila; neindeplinirea obligatiilor prevazute in contractele de finantare nerambursabila de catre responsabilii legali ai proiectelor; organizarea cu intarziere fata de prevederile contractului de finantare nerambursabila a procedurilor de atribuire a contractului de lucrari, cu efecte asupra termenului de valabilitate a contractului; atribuirea ilegala a contractelor de lucrari privind obiectivele de investitii finantate din bugetul Fondului pentru mediu; subcontractarea lucrarilor de catre operatorii economici carora le-au fost atribuite contractele de lucrari, fara instiintarea autoritatilor publice locale; executarea lucrarilor fara emiterea unor autorizatii de construire; decontarea neiustificata si nelegala a unor cheltuieli referitoare la lucrari neexecutate; schimbarea, fara drept, a destinatiei fondurilor publice alocate obiectivului de investitii; disimularea cotei de profit practicate de catre executantii lucrarilor aferente obiectivelor de investitii, in scopul decontarii profitului din bugetul Fondului pentru mediu, contrar regulilor de acordare a finantarii nerambursabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *