Cosmetice: Noi reguli de etichetare

Cererea mondiala de produse naturale si bio de ingrijire corporala este mai mare ca oricand. Pentru corecta informare a clientilor, producatorii si certificatorii europeni vor sa introduca standarde unitare de etichetare.
etichetarea produselor
Standarde de etichetare care garanteaza calitatea produselor naturale de ingrijire au fost dezvoltate inca din anii „90. Problema este ca, spre deosebire de alimentele eco, pentru cosmetice nu exista reglementari unitare la nivel european. Motiv pentru care fiecare certificator are propriile reguli, conditii, certificate de garantie, ceea ce nu este prea comod pentru consumator.

In 2007, mai multi producatori europeni si-au unit fortele pentru a elabora reguli unitare. Grupul european de interes NaTrue din Bruxelles a prezentat de curand un nou sistem de etichetare cu trei niveluri de calitate. „Cosmetice organice” este cel mai inalt nivel si garanteaza ca produsul are 95% ingrediente vegetale ecologice. Nivelul de mijloc – „cosmetice naturale cu ingrediente organice” – va fi folosit pentru produsele care au certificate de bio 70% din ingredientele vegetale. Pentru nivelul de baza – „cosmetice naturale” – nu este prevazuta o concentratie minima a ingredientelor bio. Potrivit secretarului general al NaTrue, primul produs cu eticheta NaTrue ar trebui sa apara pe piata la sfarsitul lui 2008.

Si certificatorii europeni din domeniu – BDIH (Germania), Soil Association (Marea Britanie), Cosmebio si Ecocert (Franta), Ecogarantie (Belgia), AIAB si ICEA (Italia) – sunt pe cale sa livreze pe piata standarde unitare.

EVOLUTIA PIETEI
Cererea si oferta de cosmetice nechimizate cresc spectaculos in intreaga lume. Cele mai dinamice piete sunt pe continentul european – si vorbim aici in special de Franta, Italia, Germania si Marea Britanie -, dar si SUA si Asia au cu ce se lauda la acest capitol. In Germania, vanzarile de produse naturale si organice de ingrijire personala au ajuns la 613 de milioane de euro in 2007. Si certificatorul italian ICEA a anuntat o crestere cu 70% a numarului de cosmetice naturale si bio si o majorare cu 85% a vanzarilor, pana la sase milioane de euro. Si Franta se mandreste cu o rata de crestere a pietei cosmeticelor naturale de 30% in ultimii doi ani.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *