O mica echipa de cercetatori cantonata in Pausesti-Maglasi, la nici zece kilometri distanta de Ramnicu-Valcea, pregateste lansarea primului avion electric romanesc. Opera inginerilor de la Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica (ARCA), acesta se numeste Air Strato si este un aparat automat, propulsat electric.
Cum arata primul avion electric romanesc, produs la Valcea rss 1asig stiinta
Air Strato, primul supersonic romanesc.
Air Strato poate atinge altitudini de pana la 18 km si are o autonomie de zbor de sapte ore cu baterii interne si trei zile folosind panouri solare. Poate transporta o sarcina variabila de peste 30 kg, constand in echipamente de supraveghere si instrumente stiintifice.
“Aeronava a fost echipata cu 10 procente din necesarul de acumulatori destinati pentru versiunea comerciala asa ca am adaugat balast pentru a simula greutatea la decolare. Motoarele suplimentare au fost adaugate cu scopul de a creste forta de tractiune pe teren inierbat si de a scurta distanta de decolare. Trenul de aterizare echipat cu suspensii a asigurat un rulaj lin. Am avut nevoie de numai 30 m pentru a decola, folosind motoarele la tractiune maxima. Am fost impresionati de rata de urcare a aeronavei”, a precizat cu ocazia testului, Teodor Diaconu, Inginer Dinamica Zborului ARCA.
Primul avion electric romanesc a efectuat deja un zbor de test pana la altitudinea de 25 de metri, in luna februarie. Air Strato a fost propulsat de patru motoare electrice. Au fost adaugate, suplimentar, doua motoare electrice cu scopul de a reduce distanta de decolare. Pentru testele pe pista dificila au fost instalate suspensii pe trenul de aterizare.
Momentul lansarii oficiale a noului supersonic Air Strato nu a fost inca anuntat oficial. Pana atunci, testele si munca asidua a cercetatorilor romani continua, in inima Romaniei, la doar cativa kilometri de Valcea.