Medicii recomanda lichidele nu foarte dulci si nici foarte concentrate, cum ar fi apa plata, ceaiul usor indulcit, limonada sau sucurile naturale.cum ne hidratam

La temperaturi mai mari de 28 de grade Celsius, organismul uman elimina “caldura” prin transpiratie, pierzandu-se astfel cantitati importante de apa si minerale.

Senzatia de sete provocata de pierderea de minerale nu e resimtita prea puternic de catre persoanele in varsta, copii sau sportivi, dar devine o problema grava atunci cand temperaturile se apropie de 40 de grade Celsius, iar organismul nu mai tine pasul cu deshidratarea.

“Este recomandat sa bem doi litri de lichide pe zi, din care macar unul sa fie apa, iar restul ceaiuri si maximum o jumatate de litru de sucuri din fructe”, spune medicul nutritionist Luiza Pirvu.

Apa, varianta la indemana

Specialistii mai spun ca gradul optim de hidratare al organismului se poate obtine mai ales consumand apa plata sau carbogazoasa.

“Stomacul are nevoie de dioxid de carbon pentru ca in perioada calda are aciditate scazuta, ceea ce favorizeaza infectiile digestive. Puteti sa beti chiar si apa rece, pentru ca astfel pierdeti din temperatura, ceea ce ajuta la termoreglarea organismului”, precizeaza Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritiei.

Ceai da, racoritoare nu

Ceaiurile neindulcite, cofeina si alte bauturi care stimuleaza activitatea nervoasa pot asigura si ele necesarul de hidratare al organismului. Cu o conditie: sa nu exagerati cu cantitatile.

In schimb, bauturile racoritoare dau doar pe moment senzatia de potolire a setei si e bine sa beti maximum doua pahare pe zi. “Bauturile racoritoare nu tin de sete din cauza zaharului sau a indulcitorilor pe care ii contin”, spune medicul Corina Zugravu.

In aceste conditii, glucoza continuta de acest tip de bauturi favorizeaza diureza (pierderea unor cantitati mai mari de apa) si, implicit, deshidratarea. Mult mai indicate pentru mentinerea hidratarii sunt fresh-urile. Dar si in acest caz medicii atrag atentia ca trebuie consumate doar doua pahare pe zi din cauza continutului mare de zaharuri.

“Este recomandat sa bem doi litri de lichide pe zi, unul de apa si restul de ceai si cel mult o jumatate de litru de sucuri din fructe.”,
LUIZA PIRVU, medic nutritionist

DE EVITAT
Ceaiuri “rele”

Chiar daca organismul are nevoie si de ceaiuri in perioada calda pentru a tine pasul cu deshidratarea, totusi exista unele care trebuie evitate. Astfel, ceaiul de menta contribuie la deshidratare, iar cel negru produce agitatie.

Persoanele care au probleme cu inima si iau medicamente diuretice nu trebuie sa consume si ceaiuri diuretice. “Cardiacii ar trebui sa evite sa mai consume cafea sau ceai negru, pentru ca le poate creste tensiunea, pot avea palpitatii sau cefalee”, explica medicul nutritionist Luiza Pirvu.

Sursa: Evenimentul Zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here