Deseuri colectate selectiv

Institutiile publice ignora obligatiile privind colectarea selectiva a deseurilor
La Casa Judeteana de Pensii Bihor deseurile sunt colectate pe categorii
La Casa Judeteana de Pensii Bihor deseurile sunt colectate pe categorii

Institutiile publice au obligatia sa asigure finantarea pentru colectarea selectiva a deseurilor.

Autoritatile publice sunt obligate sa colecteze selectiv deseurile, in caz contrar sunt bune de plata. In judetul Bihor institutiile publice s-au coformat si s-au dotat cu trei cosuri de gunoi.
Legea 132/2010, care prevede obligativitatea colectarii selective, este si o masura de sprijinire a aplicarii in Romania a Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European privind deseurile, care prevede ca statele membre sa isi organizeze sisteme de colectare selectiva a deseurilor, obiectivul fiind atingerea tintei de minimum 50% reciclare a deseurilor, fixata statelor membre pana in 2020.

Conform legii primariile si serviciile deconcentrate trebuie sa intocmeasca un plan de gestionare a gunoaielor. Planul de masuri privind colectarea selectiva trebuie sa contina in mod obligatoriu numele si datele de contact ale responsabilului cu organizarea colectarii selective la nivelul institutiei publice, obligatiile si sarcinile angajatilor, modalitatea de stocare temporara a deseurilor colectate, programul de instruire a angajatilor privind colectarea selectiva a deseurilor, raportarea rezultatelor, programul de informare a vizitatorilor si detaliile contractului de predare a deseurilor colectate selectiv.

„Dat fiind intrarea in vigoare a Legii nr. 132/ 2010 fiecare institutie a stabilit responsabili privind implementarii colectarii selective a deseurilor in cadrul institutiei in sarcina unui angajat din departamentul administrativ”, a precizat Loredana Tirt, purtatorul de cuvant al Agentiei pentru Protectia Mediului (APM) Bihor.

Obligatoriu

Conform legii, deseurile trebuie depozitate pe categorii, sefii tuturor serviciilor deconcentrate fiind obligati sa incheie contracte de colectare si transport cu un operator de salubritate autorizat. Conform actului normativ serviciile deconcentrate vor avea un ragaz de 60 de zile pentru a-si crea un plan de gestionare a gunoaielor. Dupa expirarea celor doua luni, institutiile mai au la dispozitie alte 90 de zile pentru a incheia un contract de colectare si transport cu o firma autorizata. Daca dupa cele trei luni nu vor avea incheiat un contract cu un operator autorizat de colectare si transport deseuri, conducatorii institutiilor sunt pasibili de o sanctiune contraventionala intre 5.000 si 10.000 de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *