Inceput in urma cu sase ani in vederea stimularii vanzarilor de masini noi, programul Rabla a luat de-a lungul timpului diferite forme, orientandu-se si spre alte ramuri ale comertului. Astfel Rabla s-a mutat in domeniul electrocasnicelor sau a incaltamintei. Cea mai recenta initiativa vine din partea Procter&Gamble, care a lansat programul „Lama”. Reprezentantii companiei au explicat pentru Wall-Street.ro ce presupune aceasta campanie si care sunt obiectivele.
Lansat in anul 2005, programul Rabla pentru stimularea vanzarilor de masini noi a inregistrat cea mai mare rata de succes doi ani mai tarziu. Programe de prime de casare au fost implementate de mai multe state europene, printre care Germania, Italia, Spania, Franta, Marea Britanie, precum si de SUA, si au inregistrat un succes mult mai mare decat programul similar din Romania.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, declara, ca in anul 2010 s-au cumparat prin programul Rabla peste 60% dintre masinile noi achizitionate in Romania, fiind un „an de exceptie”, cu 190.000 de masini casate si 63.000 de masini noi care au fost cumparate.
In 2008, programul Rabla s-a mutat in domeniul electrocasnicelor. Frigiderele, aspiratoarele sau televizoarele vechi erau considerate avans la cumpararea unor produse similare noi, reducerea aplicata de comercianti incadrandu-se intre 10 si 25%.
O miscare similara, in vederea sustinerii vanzarilor, a venit si din partea Intersport, retailer care a initiat in 2009 o campanie prin care orice client care preda o pereche veche de incaltaminte primea in schimb o reducere de 20% la o pereche de adidasi noi achizitionati.
Intersport a inregistrat anul trecut in Romania si Bulgaria pierderi inainte de taxe de 2,4 milioane de euro. Divizia de magazine cu profil sportiv a retailerului elen Fourlis detine pe plan local o retea de 16 magazine.
Programul „Lama” a fost lansat de Procter&Gamble, producatorul marcii Gillette, pe 10 martie si se va incheia pe 30 aprilie. Scopul? Incurajarea barbatilor romani in a-si schimba aparatul de ras de unica folosinta vechi cu unul nou, mai performant, spune Teodora Popescu, Gillette PR Manager.
„Programul -Lama- este prima campanie de acest gen lansata de Gillette in Romania si are un mecanism foarte simplu. Consumatorii trebuie sa aduca vechiul lor aparat de ras de unica folosinta in magazinele participante la promotie si vor primi in schimb 30% reducere pentru achizitia noului Gillette Blue 3”, explica Teodora Popescu.
Campanii similare au fost lansate incepand cu luna martie si in Serbia, Bulgaria si Bosnia.
„Putem spune ca in continuare consumul anual per capita de aparate de ras in Romania se situeaza in urma tarilor din Europa Centrala sau Europa de Vest”, mai spune Popescu.
Procter&Gamble a achizitionat compania Gillette in anul 2005 printr-o tranzactie evaluata la 54 de miliarde de dolari.
Alaturi de Procter&Gamble, pe piata locala a aparatelor de ras de unica folosinta mai activeaza companii precum BIC si Wilkinson/Warner Lambert.