Pe fondul razboiului intre Palatele Cotroceni si Victoria pe tema taxei auto, guvernul lucreaza in prezent la ultimele modificari privind aceasta taxa dupa ce Comisia Europeana a solicitat ca noul sistem de calcul sa fie din nou revizuit, prin introducerea criteriului emisiei de dioxid de carbon si pentru masinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4.

In urma cu trei saptamani, guvernul a transmis Comisiei Europene (CE) o noua scrisoare privind taxa de poluare auto, in care a fost prezentata o formula de calcul corelata cu emisiile de carbon. Executivul a propus ca taxa auto sa fie calculata diferentiat, in functie de cuantumul emisiilor de dioxid de carbon pentru masinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule sa fie aplicata actuala formula – conform normei de poluare, data de emisiile de noxe si cilindree -, insa cu o crestere sensibila a sumelor fata de proiectul lansat in dezbatere in luna ianuarie.

Propunerea de taxare pe baza emisiilor de dioxid de carbon la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul ca acestea sunt singurele masini care au inscrise in documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate in grame pe kilometru. Expertii europeni au cerut insa ca taxa sa fie calculata in functie de emisiile de dioxid de carbon si pentru masinile Euro 3.

Autoritatile incearca acum sa gaseasca o solutie la aceasta solicitare, in conditiile in care nivelul emisiilor de dioxid de carbon nu este inclus in cartea tehnica pentru toate autovehiculele de tip Euro 3.

Sursa: Gazeta de Sud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here