Raportul Comisiei Europene privind emisiile de CO2 ale masinilor noi inmatriculate in tarile Uniunii Europene in 2011 arata ca marii producatori sunt pe drumul cel bun, rezultatele din 2011 intarind sperantele atingerii obiectivului de maximum 95 g/km din 2020.
Raportul UE ia in considerare producatorii de masini noi care au vandut in 2011 mai mult de 100.000 de masini. Statisticile arata ca, in 2011, acesti producatori de masa au vandut un numar de circa 12 milioane de masini, iar media totala a emisiilor de CO2 s-a cifrat la circa 135 g/km.
Sase dintre cei mai mari constructori auto au inregistrat medii ale emisiilor de CO2 sub valoarea de 130 g/km, grupul Fiat fiind cel mai bine plasat, cu o valoare medie de 118 g/km CO2, cu 6,7 g/km mai bine decat in 2010.
Ceilalti producatori care au inregistrat medii ale emisiilor de CO2 sub 130 g/km sunt Renault, Seat, Citroen si Peugeot, in timp ce Toyota, gratie masinilor hibride, se poate lauda cu cel mai mare procent al masinilor vandute, cu emisii CO2 sub 100 g/km: 14%.
Cel mai important factor care a contribuit la reducerea mediei emisiilor de CO2 a fost fenomenul de ”dieselizare” (oferta mai variata de motoare diesel), dupa care a contat mult fenomenul de downsizing. Din pacate, propulsia alternativa are un rol mult mai mic decat cel scontat, publicul ramanand reticent la propulsia hibrida si electrica.
De remarcat si evolutia buna a marcii Dacia, din 2009 pana acum media emisiilor de CO2 coborand de la 152 la 143 g/km. In acelasi timp, specialistii considera ca Dacia sta bine si in ce priveste obiectivul pentru 2012, din moment ce, in 2011, targetul a fost depasit cu doar 5,7% (valoare care ar fi fost si mai mica daca vanzarile ar fi fost mai mari).