Emisiile de CO2 ale masinilor vandute in Europa au crescut cu 25%

Emisiile de CO2 ale ma?inilor vândute în Europa au crescut cu 25%
Emisiile de CO2 ale masinilor vandute in Europa au crescut cu 25%
Emisiile de CO2 ale masinilor vandute in Europa au crescut cu 25%

Emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale masinilor vandute in Europa au crescut, in 2013, cu 25%, desi datele publicate de Agentia Europeana de Mediu (EEA) releva faptul ca acestea s-au diminuat cu 4%, pana la valoarea de 127 g/km, sustin reprezentantii Federatiei Europene Transport & Environment (T&E), citati de site-ul organizatiei de mediu Terra Mileniul III.

De altfel, T&E recunoaste progresele realizate de catre producatorii de automobile in privinta reducerii emisiilor responsabile pentru schimbarile climatice, dar, in acelasi timp, precizeaza ca, in urma unei analize efectuate, reiese ca, desi masinile noi au consumat, in medie, 5 l/km la testele realizate in 2013, pe sosele consumul lor a fost de 6,25 l/km, ridicand astfel costurile cu combustibilul cu 350 euro/an pentru un conducator auto obisnuit.

“Diferenta semnificativa dintre emisiile de CO2 ale automobilelor de pe sosele si cele raportate in urma testelor este data de faptul ca producatorii de automobile manipuleaza procedurile de testare exploatand lacunele legislative si flexibilitatea testelor invechite pentru a evidentia calitatile ecologice ale masinilor. Furnizorii din industrie au pregatit testele pentru vehicule folosind o serie de trucuri pentru a micsora rezultatele, de exemplu: izolarea fisurilor din jurul usilor si a grilajelor, supra-umflarea pneurilor, ajustarea rotilor si a franelor, folosirea unor lubrifianti speciali, minimizarea greutatii autovehiculului, testarea pe temperaturi nerealist de ridicate pe piste super-netede. Testele efectuate pentru T&E arata ca in conditii normale de circulatie, in absenta acestor trucuri, emisiile de CO2 sunt, in medie, mai mari cu 25%”, se arata in concluziile T&E.

Conform sursei citate, actualul sistem european de testare a eficientei combustibililor si a emisiilor de CO2 nu isi atinge scopul, fiind dezvoltat in urma cu peste 40 de ani si “din acest motiv, aproape jumatate din ‘progresele’ inregistrate in reducerea emisiilor in intervalul 2007-2011 nu corespund realitatii de pe sosele”, noteaza T&E.

Comisia Europeana intentioneaza sa introduca un nou sistem de testare in anul 2017, “World Light Duty Test Procedure” (WLTP), iar masura a fost sustinuta, in 2013, de catre membrii Parlamentului European. Noul sistem se confrunta, insa, cu opozitia constructorilor de automobile care doresc, sustin reprezentantii T&E, sa amane introducerea acestuia pana dupa anul 2021.

“Statele membre ale UE trebuie sa sprijine Comisia Europeana prin introducerea rapida de noi teste pentru a opri producatorii de automobile sa-si induca in eroare clientii si sa ocoleasca reglementarile”, explica Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al T&E.

Reglementarile Uniunii Europene cu privire la emisiile de CO2 solicita producatorilor de automobile sa limiteze emisiile la un nivel maxim de 130 de grame/km pana in anul 2015, si la 95 grame/km pana in 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *