Parlamentul a aprobat la Strasbourg includerea activitatilor de transport aerian in sistemul de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de sera in cadrul Comunitatii. Parlamentul exclude posibilitatea unor derogari pentru zborurile de Stat, insa cere unele derogari pentru zborurile militare.
O gestionare a traficului aerian mai eficienta poate conduce la diminuarea consumului de carburant cu pana la 12 % si poate contribui, astfel, la reducerea emisiilor de CO2.
Prin urmare, proiectele „Cerul unic european” si SESAR ar trebui puse in aplicare cat mai repede si cat mai eficient posibil.
Este in special de datoria institutiilor comunitare si a Statelor Membre sa intreprinda actiuni neintarziate si ferme, consultand indeaproape utilizatorii spatiului aerian implicati, in vederea stabilirii unor blocuri de spatiu aerian functionale, a unor blocuri de spatiu aerian flexibile si a unei utilizari flexibile a spatiului aerian.
Sectorul aviatiei are un anumit impact asupra climei mondiale, datorita emisiilor de CO2, de oxizi de azot, de vapori de apa si de particule de sulfat si funingine.
Comitetul interguvernamental pentru schimbarile climatice a estimat ca impactul total al sectorului aviatiei este, in prezent, cu intre doua si patru ori mai mare decat efectul exclusiv al emisiilor de CO2 din trecut.
Studii de cercetare comunitare recente arata ca impactul total al sectorului aviatiei ar putea fi de doua ori mai mare decat numai impactul CO2.
Sursa: Smart financlial