Consiliul Europei a adoptat pe 05.06.2008, un regulament cu privire la cercetari comune pentru realizarea unui nou tip de baterie, bateria cu combustibil si hidrogen.
Membri fondatori sunt Comunitatea Europeana si o asociatie industriala compusa din societati care au domenii de activitate bateriile si Hidrogenul.
Principalul obiectiv este de a dezvolta acest nou tip de energie si de a permite comercializarea bateriilorlor in Europa intre 2010 si 2020.
Aceste baterii cu combustibil isi pot gasi domenii de aplicare foarte diverse ca: telefoane mobile si notebookuri, automobile, autobuze, vapoare si avioane ca si instalatii fixe de producere de caldura si electricitate din sectoarele domestic si industrial. Cu toate acestea, exista probleme in ceea ce priveste costul, fiabilitatea lor, productia, distributia si stocarea lor sigura si eficace.
Totusi, aceasta idee nu va fi abandonata, intrucat se cunoaste forte bine potentialul foarte mare al hidrogenului; rezolvarea acestor probleme ar putea reduce consumul de petrol din transportul rutier cu pana la 40%pana in 2050.Pragul de rentabilitate in acest sens va fi atins intre 2025 si 2035.
Aceasta intreprindere va fi pusa in aplicare in urmatorii sase ani datorita Uniunii Europene care finanteaza cu 470 de milioane de euro in cadrul celui de-al saptelea program cadru al UE si datorita sectorului privat care va avea o contributie in euro identica.
Ceremonia oficiala a lansarii va avea loc in zilele de 14 si 15 octombrie 2008, la Bruxelles.