Cifrele europene din domeniul vinzarilor spun ca bicicletele preiau clar dominatia in fata autoturismelor. Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA) a declarat ca, in primul trimestru din 2013, vinzatile au scazut cu 9,8 la suta fata de aceeasi perioada a anului 2012.
Acest lucru se adauga faptului ca luna februarie a anului in curs a fost cea mai slaba la capitolul vinzari de masini din toate lunile februarie din anul 1990 incoace. Per total se estimeaza in 2013 vinzarea de automobile va scadea cu 5%-8% fata de anul trecut.
In schimb, in tarile Uniunii Europene, vinzarile la biciclete au crescut de la 18,9 milioane de bucati in 2000 la peste 20 de milioane in 2011. Cu alte cuvinte, pentru fiecare masina comercializata in Europa se vind aproape doua biciclete.
Utilizarea din ce in ce mai masiva a vehiculelor pe doua roti se vede mai ales in tarile din Vest. Germania si-a dublat utilizatorii de biciclete intre 2002 si 2011, si acelasi lucru s-a intimplat in orase la Dublin si Londra. Si numarul bicicletelor electrice a crescut, mai ales in comparatie cu numarul masinilor electrice. 716.000 de biciclete electrice s-au vindut in 2011 in Uniunea Europeana, fata de numai 11.500 de masini electrice.
Potrivit specialistilor, principala cauza pentru scaderea vinzarii de masini este criza financiara. Dar mai sint si alte explicatii. Presa germana explica faptul ca in multe tari tinerii nu mai aspira la o masina pentru a-si demonstra statutul social si ca smartphone-ul sau tabletele le sint suficiente in acest sens.