Renault Romania a lansat recent o campanie de comunicare pe teme de mediu, denumita “Expeditia Verde”. Prin intermediul ei, Renault comunica o pozitionare eco pentru modelul Clio, alaturi de angajamentul sau fata de productia de automobile cu impact redus de mediu.
Campania se adreseaza unui public tanar si activ, sensibil la tema mediului. In consecinta, ea se desfasoara exclusiv in social media, pe o perioada de 4 saptamani: intre 13 iunie si 10 iulie.
Mecanismul este unul des intalnit in campaniile de acest tip din ultima perioada, avand in centru 4 bloggeri cu notorietate. Acestia participa la o competitie in care trebuie sa treaca prin mai multe “probe eco”, incercand totodata sa-si implice cat mai multi cititori sau cunoscuti din blogosfera.
Bloggerii alesi de Renault provin din 4 mari orase: Bucuresti (Chinezu’ Birta), Brasov (Ovidiu Eftimie), Iasi (Marius Sescu) si Timisoara (Andrei Crivat). Pe perioada campaniei, acestora li s-a incredintat cate o masina Renault Clio, care apare frecvent in fotografiile sau filmele publicate de ei in social media.
„Misiunile” pe care le au de indeplinit bloggerii au legatura cu diverse teme de mediu. Astfel, in prima saptamana a “expeditiei” (13-19 iunie), ei trebuie identifice parcurile din orasul lor si sa publice articole despre ele pe site-ul campaniei, insotite de fotografii sau alte elemente multimedia. In a doua saptamana vor face acelasi lucru cu elementele din infrastructura de mediu a orasului (ex. centre de reciclare, parcari de biciclete etc.). In a treia saptamana vor identifica („carta”) zone care trebuie curatate de gunoaie. Ultima „misiune” le va cere sa parcurga cu masina un traseu prin mai multe orase, demonstrandu-si calitatile de soferi eco si consumand cat mai putin de carburant.
Pentru a fi cat mai interactiva si interesanta, competitia ii permite si publicului sa participe. Acesta il poate ajuta pe bloggerul favorit sa castige puncte, prin actiunile facute pe site-ul campaniei.
Instrumentele de promovare ale campaniei sunt: site-ul www.expeditia-verde.ro, articolele scrise de bloggerii implicati si o pagina pe Facebook dedicata. De asemenea, mecanismul competitiei este gandit astfel incat sa-i incurajeze pe sustinatorii celor 4 concurenti sa genereze cat mai mult “buzz” pe bloguri sau retele sociale.
Promisiunile eco ale Renault
Chiar daca are o componenta importanta de constientizare, campania se concentreaza pe promovarea modelelor Renault Clio si a atributelor lor “eco friendly”.
Astfel, modelul primit de bloggeri si descris pe site-ul campanieiare un motor diesel de 75 CP, cu un volum mediu al emisiilor de doar 106 g CO2/km la un consum mediu de 4 litri/100km (pentru un circuit mixt, urban si extraurban).
Totodata, Renault foloseste site-ul campaniei si pentru a-si comunica angajamentul pentru productia, in viitor, pe scara larga, a unor automobile exclusiv electrice (“plug-in”), prin intermediul aliantei sale strategice cu producatorul japonez Nissan.