Fata verde a Hollywood-ului

De la „covorul verde” pe care calca personalitatile la festivitatile de premiere si pana la produsele organice servite actorilor pe platourile de filmare, Hollywood-ul vrea sa apara din ce in ce mai mult ca un protector al mediului inconjurator, potrivit Associated Press.

Industria cinematografiei inseamna, in primul rand, un consum enorm de energie, pentru a alimenta multimea de corpuri de iluminat si camerele de filmat sofiticate, si, in al doilea rand, o cantitate uriasa de mancare pentru actori si sute de figuranti. De cele mai multe ori se construiesc platouri de filmare din lemn, metal sau plastic care sunt, in cele din urma, daramate si aruncate. Un studiu facut anul trecut de Universitatea din California a aratat ca efectele speciale folosite pentru explozii si sutele de masini alimentate cu diesel fac din aceasta industrie un important poluator al Californiei de Sud, precedat doar de industria petroliera.

Totusi, lucrurile par sa se schimbe treptat. Din cauza presiunilor publice cu privire la masurile impotriva incalzirii climatice, multe studiouri au facut eforturi considerabile in sensul protectiei mediului, de la utilizarea biocombustibililor pana la alimentarea cu energie solara a platourilor de filmare, asa cum a facut Warner Bros. Odata cu eficientizarea consumului de energie nu intarzie nici beneficiile economice, lucru pe care lumea din industria filmului incepe sa-l inteleaga.

Pentru a simboliza prietenia sa cu mediul, Fox a vrut sa inlocuiasca covorul rosu de la festivitatile de anul acesta cu unul verde. Academy of Television Arts and Sciences a refuzat sa se abata de la vechea traditie, insa, in cele din urma, vedetele au calcat pe un covor rosu ecologic, facut din bucati de plastic reciclate.
„Nu exista nici o indoiala ca multe dintre aceste eforturi de ecologizare au fost facute de dragul imaginii. Cred, insa, ca Hollywood-ul face niste pasi importanti in acest sens, carora ar trebui sa le acordam, din cand in cand, mai multa incredere”, a spus Terry Tamminen, omul care i-a fost consultant guvernatorului Arnold Schwarzenegger inainte ca acesta din urma sa inceapa propria sa campanie de consultanta pentru protectia mediului.

Casele de productie au inceput sa cumpere certificate de emisii de CO2, sa-si calculeze procentul de gaze poluante emanate si sa-si stabileasca pe viitor limite de reducere a emisiilor. „Cand ai de gand sa conduci mereu intr-un Hummer si apoi sa cumperi certificate de carbon pentru a compensa efectele, este exact ca si cum te-ai imbata in weekend-uri si ai arunca pe geam o groaza de bani castigati in timpul saptamanii, gandindu-te ca iti faci un bine”, spune Ed Begley Jr., care a promovat principiul eficientei energetice cu mult inaintea lui Al Gore. „Orice pas pe care il face Hollywood-ul pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon este, insa, binevenit. Pana la urma, toti pasii acestia reprezinta diferite nuante de verde”, a adaugat Begley.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *