In mediul urban, 82 dintr-o suta de calatorii sunt effectuate cu masina, 12 cu mijloace de transport public, si 6 cu bicicleta.
Transportul consuma mai multa energie decat industria: 35% din totalul consumului, din care 60% este din petrol din import! Totusi aceasta este o problema in principal urbana: 50% din energie este consumata in orase. Mai mult, 96% din energia in transport provine din produse petroliere, care sunt principalii poluanti. Aceasta dependenta este pe cale sa puna preobleme serioase pe termen lung, facand transportul dependent de o productie fragile cu rezerve limitate.
Folosirea transportului este in crestere continua din mai multe motive: distantele intre serviciu si casa se maresc, drumurile pentru placere sau shopping devin din ce in ce mai frecvente. Si preferam din ce in ce mai mult utilizarea masinii fata de mersul pe joss au bicileta. O patrime din gospodarii detine doua masini… in 12 ani(1989-2000), procentul pietonilor pe piata a scazut cu 35%, a bicicletelor cu 55%, in timp ce cea a masinilor/ autovehiculelor a crescut cu 23%. Transportul in comun a ramas constant.
Ne petrecem in medie 55 de minute pe zi calatorind, acoperind o distanta de 23 km. principalul mijloc de transport este autoturismul : 2 din 3 drumuri! Doua din 10 drumuri le efectuam pe jos, iar una din sase prin mijloace de transport in comun, una din 20 pe doua roti.
O masina numai cu soferul la bord nu este un mit. Rata medie de ocupare a unui autoturism este de 1.2 oameni transportati. Performanta comparativa a consumului de energie pe om transportat intre o calatorie/drum cu mijloac de transport individual si cel in comun arata o diferenta de 2 pana la 2.5, indifferent de mediu urban sau drum interurban.
Astfel, alegerea in majoritatea cazurilor este cea mai scumpa sic ea mai poluanta: mijlocul de transport individual. Drept consecinta logica, consumul de energie folosit in transport este in continua crestere: procentul annual fiind +4%, si dublandu-se anual.
Poluarea aerului
Surse ale poluarii aerului
Consecintele efectului de sera
Consecintele ploilor acide
Sanatatea publica
Poluanti si sanatate
Drumurile pot ucide
Masinile sunt periculoase
Calitatea vietii
Oraseni si zgomot
Zgomot si sanatate
Orasenii nu mai suporta zgomotul produs de masini
Consumul excesiv de energie
Folosirea mijloacelor proprii de transport in crestere
Condusul si consumul sunt interconectate
Alegerea si intretinerea autovehiculului tau
Solutii
Transportul in comun
Mergeti cu bicicleta sau pe jos
Folosirea aceleiasi masini si impartirea pe zile
Combustibili noi
Orasul este al tutuor!
Conventii internationale
Promoveaza evenimentul