Intreprinderile vor primi sprijin pentru a asigura o crestere ecologica

Intreprinderile vor primi sprijin pentru a asigura o crestere ecologica

Ecoinovarea este esentiala pentru punerea in aplicare a strategiei Europa 2020 pentru o crestere inteligenta, durabila si favorabila incluziunii. Noul Plan de actiune privind ecoinovarea (EcoAP) va stimula un proces de inovare care va reduce presiunea exercitata asupra mediului si va elimina decalajul dintre inovare si piata.

Tehnologiile care respecta mediul sunt benefice pentru afaceri si contribuie la crearea de noi locuri de munca, prin urmare, ecoinovarea este esentiala pentru competitivitatea economica a Europei.

EcoAP este unul dintre angajamentele initiativei-pilot “O Uniune a inovarii” si se bazeaza pe Planul de actiune pentru tehnologii ecologice (ETAP) din 2004. Pornind de la tehnologiile ecologice, planul EcoAp se concentreaza pe conceptul mai amplu de ecoinovare si vizeaza obstacolele, provocarile si oportunitatile specifice indeplinirii obiectivelor de mediu prin intermediul inovarii. EcoAP include actiuni atat in domeniul cererii si al ofertei, cat si in materie de cercetare, industrie, politica si instrumente financiare.

Mai mult, acest plan recunoaste rolul cheie al reglementarii in domeniul mediului, ca motor al ecoinovarii si prevede o reexaminare a legislatiei de mediu. De asemenea, EcoAP subliniaza importanta cercetarii si inovarii pentru producerea unor tehnologii inovatoare si introducerea lor pe piata si pune accentul pe dimensiunea internationala a ecoinovarii si pe o mai buna coordonare a politicilor cu partenerii internationali.

Planul de actiune va accelera ecoinovarea in toate sectoarele economiei, prin intermediul unor actiuni bine directionate. Pentru a impulsiona o cerere a pietei mai puternica si mai stabila in favoarea ecoinovarii, planul implica luarea de masuri in domeniul stimulentelor legislative, al standardelor si achizitiilor publice si private; el va incuraja sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri) in demersul acestora de a-si imbunatati pregatirea pentru investitii, precum si oportunitatile privind constituirea de retele.

Aspectele-cheie ale noului plan de actiune includ:
1. Utilizarea de politici si legislatie in materie de mediu pentru a promova ecoinovarea;
2. Sprijinirea proiectelor de demonstratie si crearea de parteneriate pentru a introduce pe piata tehnologii operationale promitatoare, inteligente si ambitioase;
3. Elaborarea unor noi standarde pentru stimularea ecoinovarii;
4. Mobilizarea instrumentelor financiare si a serviciilor de asistenta pentru IMM-uri;
5. Promovarea cooperarii internationale;
6. Sprijinirea dezvoltarii competentelor si a locurilor de munca emergente, precum si a programelor de formare conexe, pentru satisfacerea necesitatilor pietei fortei de munca;
7. Promovarea ecoinovarii prin intermediul parteneriatelor europene pentru inovare.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,673FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...