Marina comerciala si Natiunile Unite se asociaza in vederea limitarii transferului de specii

marina-comerciala.jpg– Global Industry Alliance – sau – GIA – este numele noului partenariat industrial care a luat nastere la inceputul lunii martie 2009, in scopul evitarii oricarei invazii marine aduse prin transferul de plante si animale straine prin intermediul rezervoarelor de lest al navelor marine.

Atunci cand navele de marfa nu sunt incarcate, acestea pompeaza apa in rezervoarele special amenajate, pentru a-si asigura echilibrul. In momentul incarcarii acestor nave cu marfa, apa este aruncata in ocean/mare, eliberand astfel o serie de specii intr-un mediu nou, in care sunt susceptibile sa se adapteze si sa se dezvolte, in detrimentul speciilor autohtone.

Organizatia Maritima Internationala (OMI) a facut o estimare a tonajului de balast transportat anual in jurul planetei, ajungand la cifra de 10 miliarde de tone de apa, acestea continand la randul lor mai mult de 3.000 de specii de plante si animale si care sunt introduse zilnic in alte ecosisteme, deseori mai fragile. Lupta impotriva acestor specii exotice invadatoare ar costa Organizatia Maritima Internationala mai multe miliarde de dolari.

Astfel, alianta formata din OMI, din Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), din Fondul pentru Mediul Inconjurator Mondial (FEM) si patru importante societati de navigatie private, vizeaza elaborarea unor solutii concrete in vederea infruntarii desfasurarii acestor noi specii marine. Solutiile ar avea drept obiectiv, pe de o parte, cercetarea si dezvoltarea tehnologiilor de tratare a apei de balast, cu costuri cat mai reduse, si pe de alta parte, explorarea unor optiuni in conceperea si proiectarea unor noi tipuri de nave, asa cum ar fi rezervoarele de balast – cu scurgere – sau – navele fara balast -.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *