Masina cu aer comprimat!

Daca pana acum nu a fost prezentata, masina cu aer comprimat revine astazi intr-o versiune diferita,Masina cu aer comprimat mai bine adaptata pietei careia ii este destinata si cu o denumire in tendinte : AIRPod. Spre deosebire de numeroase alte prototipuri ale fabricantului MDI ( Motor Deveopment International), AIRPod este prezentata acum intr-o versiune deja cunoscuta, 7 exemplare ale acestei masini urmand sa fie testate incepand cu luna aceasta la Paris si Amsterdam.

Conceptul acestui vehicul, initiat de Guy Negre consta intr-un motor cu aer comprimat, fara nicio emanatie poluanta. Alimentat de un rezervor cu o capacitate de 200 de litri, cu presiune de 350 de bari, AIRPod are o autonomie care variaza intre 120 si 200 de km, in functie de destinatia pentru care este folosita ( viteza, greutate, etc). Avand in mod cert o functie urbana, 2,07 m lungime, 1,60m latime si 1,74 inaltime , AIRPod -ul produs de MDI se limiteaza la o viteza cuprinsa intre 45 si 70km/h in functie de versiune.

Cu 4 roti, aceasta masina se prezinta cu un design uimitor care nu va lasa pe nimeni indiferent. In interior conducatorul masinii va gasi in loc de volan un simplu levier care se termina cu un joystick, in timp ce pe podea lucrurile sunt mai conventionale, cu doua pedale (frana si acceleratie). In ciuda volumului foarte redus ( 60 cm , mai putin decat un Smart! ) posibilitatea sa de ocupare este surprinzatoare. De fapt, in functie de versiune, mai mult de un metru cub de marfa sau doi adulti si un copil pot incapea, in afara soferului, totul pentru o greutate in jur de 500kg.

Plinul cu aer se realizeaza cu ajutorul unui compresor electric si dureaza 3-4 ore, dar instalarea unor statii de aer cu presiune promite o incarcare care sa dureze pana la 3 minute. Costul utilizarii aerului comprimat oscileaza intre 0,5 si 1 Euro de electricitate la 100km.

Dupa cum afirma Guy Negre, prevazuta pentru comercializare la sfarsitul anului 2009, inceputul anului 2010, aceasta masina ar trebui sa intereseze pe locuitorii din zonele urbane sau companiile aeriene. Primele exemplare destinate vanzarii vor fi fabricate in Franta la Carros, langa Nisa, mentionand de asemenea faptul ca e posibil ca si alte unitati independente sa fie inaugurate pe teritoriul metropolitan in cazul in care acest vehicul va avea succes. De fapt, fabricarea AIRPod-ului se sprijina pe un concept local fabricare-distributie, propriu companiei MDI.

Sunt prezentate trei game, toate cu acelasi motor cu aer comprimat:
-AIRPod Passagers-versiunea de baza destinata transportului de persoane (pana la 3 adulti si un copil)
-AIRPod Cargo- cu un singur loc pentru sofer, poseda un volum de incarcare mai mare de 1m cub.
-AIRPod Baby- cu doua locuri in fata si o lada cu o capacitate de mai mult de 500 de litri, totul pentru mai putin de 1,80m lungime.

Sursa: http://www.univers-nature.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *