Nissan a dezvoltat o tehnologie plug-free revolutionara care, sustine compania, va face incarcarea masinilor electrice mai usoara si mai rapida.
Sistemul de incarcare fara fir este bazat pe conceptul incarcarii inductive, aceeasi tehnologie bazata pe campuri elctromagnetice folosita si pentru incarcarea periutelor de dinti electrice. Nissan a modificat-o astfel incat sa poata fi folosita pentru masina electrica ZEV (Zero Emission Vehicle), care se poate incarca intr-o parcare compatibila fara a necesita cabluri.
David Bott, director de programe inovative la Techonogy Strategy Board, a spus: „Daca te uiti la gadgeturile de mana, incarcarea inductiva este o tehnologie functionala – stiinta fundamentala spune ca va functiona. Cred ca pentru eficienta vom baga masinile electrice in priza pe timpul noptii, iar pe timpul zilei vom folosi tehnologia inductiva pentru reincarcare.”
Nissan are ambitii ce depasesc simplele boxe de incarcare wireless. Compania spera sa adapteze tehnologia si mai departe, ca o serie de placi plasate in benzile special destinate vehiculelor electrice. Totusi, Nissan recunoaste ca inca nu stie cat ar costa acest proiect, cat de lungi ar trebui sa fie respectivele benzi, ori cat de repede s-ar putea reincarca bateriile.
Bott a declarat ca a fost sceptic in ceea ce priveste latura practica a unor astfel de benzi: „Este realizabil din punct de vedere stiintific, dar intrebarea se pune in ce masura este si adaptabil si fezabil.”
Nissan isi ia serios in calcul cercetarea cea mai recenta privind consumatorii care a dezvaluit ca 61% dintre clientii potentiali erau ingrijorati cel mai mult de inconvenientul reincarcarii. La fel ca incarcarea inductiva, solutiile tehnologice ale companiei includ dezvoltarea unor facilitati de incarcare rapida, pe care spera sa le vada in parcarile magazinelor si in statiile de pe autostrazi. „Astfel, in timp ce faci cumparaturi sau bei o cana de ceai, bateria se va reincarca la 80% din capacitate in aproximativ 25 de minute”, a explicat Larry Haddad, manager general product strategy and planning la Nissan Europe.
In plus, pe langa aceste inovatii, Nissan crede ca ZEV are ce ii trebuie pentru a concura cu modelele electrice consacrate precum TH!NK City si G-Wiz. Nissan sustine ca va fi prima masina electrica „dedicata” de pe piata, argumentand ca majoritatea masinilor rivale nu sunt decat modificari ale unor modele existente.
ZEV este o masina de familie cu cinci locuri ce ajunge la o viteza maxima de 145 km/h, cu o autonomie a bateriei pentru 160 de km si o acceleratie impresionanta. Redmer van der Meer, product manager Nissan Europe pentru vehicule electrice, a precizat ca este increzator in prelungirea semnificativa a autonomiei in urmatorii ani si ca masinile vor fi construite in asa fel incat bateriile noi, imbunatatite sa fie compatibile. Van der Meer sustine ca masina are in mod deliberat un stil conventional: „Nu vrem sa provocam un soc pe piata, o masina in forma de ou sau mai stiu eu ce. Vrem sa facem o tranzitie. S-ar putea crea lucruri nebunesti, dar chiar nu ne dorim asta.”
Masina electrica a Nissan este programata sa apara pe piata din SUA si Japonia anul viitor, pentru ca pana in 2012 sa ajunga si in Europa. Pretul unei astfel de masini nu a fost inca facut public.
Sursa: The Guardian