Mos Craciun ridica pretul la ouale eco

Mos Craciun ridica pretul la ouale eco

Ne mai despart doar citeva zile de marea sarbatoare a Nasterii Domnului. Si, totusi, pietele romascane nu mai sint la fel de pline de cumparatori ca in anii trecuti, in aceeasi perioada a anului.

Fie pentru ca gospodinele si-au facut cumparaturile din timp pentru a evita explozia preturilor, asa cum obisnuiesc comerciantii in preajma sarbatorilor, fie pentru ca romascanii iau in calcul si supermarketurile.

Marti, 20 decembrie, in zi de tirg, batea vintul in Piata Mare din Roman. Prima ninsoare i-a tinut departe si pe comercianti, si pe cumparatori, asa incit legumele si fructele s-au vindut la preturi pentru toate buzunarele.

Cartofii s-au vindut la preturi cuprinse intre 0,7 si 1 leu pe kilogram. Morcovii aveau preturi ce variau intre 1,5 si 2 lei. Daca usturoiul, nelipsit din mincarurile traditionale, se vindea la 10 si 15 lei, kilogramul de miez de nuca se putea cumpara cu 20 de lei. Patrunjelul nu era sub 5 lei kilogramul, iar pentru un kilogram de ceapa cumparatorii au platit intre 1,5 si 2 lei.
Nici o masa fara fructe, iar pentru cei care le prefera pe cele autohtone, acestea au preturi rezonabile: merele costa intre 2 – 2,5 lei/kg, iar perele 4 – 5 lei/kg.

Producatorii nu au fost mai multi, nici in Hala pietii. Kilogramul de lapte se vindea la 2,5 lei, brinza de vaci putea fi cumparata la 8 lei portia, iar kilogramul de brinza de vaci a sarit la 12 lei. Un kilogram de cas putea fi cumparat la 17 lei kilogramul, la acelasi pret ca brinza de burduf.
Cele mai scumpe produse s-au dovedit a fi ouale, al caror pret a sarit la 1,2 lei, adica de mai bine de doua de ori decit cele comercializate de societatile comerciale.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,670FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...