Munti de gunoaie, trafic infernal, afaceri dubioase

Videanu a facut din Bucuresti Capitala Haosului!

Adriean Videanu. Functia administrativa: primar general al Capitalei. Functia politica: presedinte executiv al PD. Avere: estimata la zeci de milioane de euro. Persoane in fata carora nu cracneste: seful statului si sotia… Mioara. Girat si sustinut in functie de Traian Basescu si defuncta Alianta D.A. Contestat vehement de marea majoritate a consilierilor generali, mai putin, bineinteles de cei democrati. Nu putini sunt cei care il vad drept cel mai slab primar general din perioada postdecembrista. Sa fii devansat de Crin Halaicu sau Viorel Lis nu reprezinta, in niciun caz, un lucru de care poti sa fii prea mandru. Trei ani de mandat in care Capitala a devenit una a haosului. Bucurestiul a fost transformat intr-un santier in lucru, traficul este imposibil, afacerile dubioase au tinut zile la rand primele pagini ale ziarelor. Avem strazi pavate cu borduri din… China, sa prinzi un loc de parcare reprezinta un vis aproape imposibil de atins… S-a ajuns chiar in situatia dramatica de a sta mai mult in mijloacele de transport in comun sau in masina, decat la serviciu. Promisiunile lui Videanu au inundat Bucurestiul, insa credibilitatea acestuia este zero. Democratii se gandesc, deja, la un inlocuitor al acestuia. Este greu sa mai convingi locuitorii Capitalei ca tu, ca partid care l-ai sustinut pe omul numarul doi din conducerea PD, ai gresit, si mai mult, vrei sa iti repari greseala. Pacaleala Videanu – primar general se va incheia in curand. Cei vinovati vor gasi, evident, scuze si vor infasura numeroasele irealizari in… succese fructuoase. Care trebuie, evident, continuate… O intrebare la care electoratul Capitalei trebuie sa raspunda in 2008: cand vor avea primarul pe care il merita? (I.Badea )

Dupa ce a facut Bucurestiul varza, Adriean Videanu, (cel care continua sa-si spuna, chiar daca n-ar prea mai avea de ce, primar general al Capitalei) mai scoate si capul in lume. Asta, neica, da tupeu! Cat Casa Poporului, viitoarea Catedrala a Neamului si Everestul laolalta. In plin cosmar, intr-un oras devastat de lucrari faraonice, tot o groapa si-un noroi, basca o disperare ca de sfarsit de lume, intr-un oras prins ca intr-o menghina din toate partile, in care masinile abia de prind 10 km la ora, si asta daca esti norocos din cale-afara, Videanu iese pe post si o tine ca surda pe mormant. Crezandu-ne dusi cu sorcova, cu pluta sau cu doru”n sat, dandu-se scolit pe la case mari, Oxford sau Cambrige “al putin, Videanu ne face capu” banita cu “master planul” (in stadiu de upgradare!?), cu “managementul traficului” (in stadiu de proiect!), cu “introducerea unei functionari multiprogramate a intersectiilor” (in stadiu de implementare!), cu “infrastructura de trafic, infrastructura secundara si infrastructura tertiara” (in niciun stadiu!), cu “planul de transport urban al Bucurestiului, continand conditiile initiale si simularile fluxurilor de trafic cu care se va confrunta Capitala”(?!?), dar si cu chestii de om caruia dusmanii i-au ciordit in mod nemilos busola – gen “montarea pe strazi a unor panouri de orientare turistica”.

Intre o carca de bani si o ocheada
Obraz gros pe un look subtire, primarul general Adriean Videanu ne crede, suta-n mie, prosti ca noaptea, tampiti inainte sa ne nastem, crede ca ne ia maiu” cu vorbele astea grele, desprinse de prin studiile alea de fezabilitate pentru care municipalitatea a prafuit o carca de bani europeni. Sau nu crede nimic. Crede ce vrea. Crede doar in sondaje si ca atare nu mai trebuie sa creada in nimic. Crede doar in steaua lui sau in Olimpul de la Cotroceni. Pai de ce master plan ar avea nevoie, pacatele mele? Ce sa-i spuna planul ala, si master pe deasupra? Care sunt cele mai batute trasee din Capitala? Unde se gatuie traficul? Pe cate ulite se mai poate merge? Cate blocaje sunt pe ora, pe minut, pe secunda? Sunt multe, atat de multe ca sare in aer abacul si se blocheaza internetul. Cati oameni ajung la nebuni? Sau cati dau coltul ca nu ajunge Salvarea la ei decat dupa ce li s-a topit lumanarea la cap si rudele au plecat dupa prosoape si batiste de mort? Pai era nevoie de un milion jumate de euro ca sa afle toate chestii astea? Si altele pe deasupra. Pai, nu era infinit mai ieftin, ca sa nu zic pe de-a moaca, sa scoata capu” pe fereastra (nu atat vecina noastra cat edilul nostru!) si sa vada balamucul din oras? Marea aia de masini, inclestarea aia din intersectii, masinile alea urcate unele peste altele, isteria si deznadejdea si nici macar urma pasilor politistilor de la “Rutiera”. O nenorocire care tine pe ceas fix 14 ore… Zilnic! Cam intre 7 dimineata si 9 seara. Iar daca mai dau doi stropi de ploaie si o fulguiala, zici ca a venit Apocalipsa.

S-a dus dracu” upgradatu”
Si daca respectivul master plan ar fi upgradat, vorba domnului (si) cu job in cladirea aia mare, vizavi de Cismigiu, tot un drac ar fi. Nu de alta dar planul asta, care se refera la sistemul de transport urban in Capitala, nu la alte dracovenii cum s-ar putea crede cascand gura la vorbele “generalului” Videanu, are cativa anisori buni, merge la scoala deja. A luat premiul intai cu coronita. In ast” timp, in mod, cum ar veni, inexorabil (ca la o adica stim si noi… vorbe grele!), realitatile din teren s-au schimbat. Dar stiti cum? Total. S-a dus dracu” upgradatul! Masinile s-au inmultit, numarul bucurestenilor a crescut cu vreun sfert de milion, in timp ce traficul se desfasoara acum pe numai 400 din cele peste 5000 de strazi. In plus, nu sunt parcari, nu sunt pasaje rutiere, sunt semafoare, dar nu functioneaza, sau cand functioneaza regreti amarnic ca functioneaza, centura orasului e praf si pulbere. Ca n-o mai poate face nimeni. Nici macar dom”soarele alea pe care Zeus din Cotroceni le trimitea sa puna umarul la revigorarea… politicii! Ca de strazi, parca te apuca si jena sa mai amintesti. Este adevarat ca fiecare dintre aceste dotari, ca sa le zic asa, dar care indiferent cum le-ai zice ar fi putut descongestiona traficul, stralucesc prin absenta, dar au “agrafate” nenumarate studii si parastudii de fezabilitate si parafezabilitate, pentru care s-a platit o gramada de bani.

O hidosenie de-un milion de euroi
Consilierii municipali spun ca numai consultanta pentru Pasajul Basarab a costat 1 milion de euro. O fi mult, o fi putin? S-a meritat? Pai, daca insusi primarul Adriean Videanu personal si fara sa-l oblige nimeni zice ca ce va rezulta va fi o “hidosenie din punct de vedere urbanistic”, atunci noi ce sa mai zicem? Nu mai zicem nimic – deschidem punga, chit ca vrem, chit ca nu! Ca toate aste nebunii de batranete, ca tinerel nu mai e nimeni, sunt suportate de la bugetul local. Cu alte cuvinte din banii nostri, ai tuturor. Acei bani care se strang din taxele si impozitele locale, pe care peste nu mult timp va trebui sa le achitam. Pana la ultimul banut. Daca vrem sa nu platim penalizari pentru fiecare zi de intarziere. O treaba inca neconstientizata pe deplin de bucuresteni, care – si nu sunt putini la numar – privesc cu oarece detasare initiativele edililor, lasandu-i sa faca ce-i taie capul ca si cand aceste lucruri costisitoare, dar mai ales fara finalizare, le-ar face pe mosioara lor din Pipera milionarilor, dar mai ales pe banisorii lor.

Sursa: Cronica Romana

Articole similare

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,673FaniÎmi place
88CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...

ABC-ul sistemului garanție-returnare. Tot ce trebuie să știe consumatorii

Sistemul de garanție-returnare este noul subiect care scindează opinia publică din România în ultima perioadă. Discuțiile din spațiul public relevă însă multă...

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...