Oamenii nu ar face schimbari radicale in stilul lor de viata, cum ar fi renuntarea la consumul de carne de vita sau la calatoriile cu avionul, pentru a diminua efectele incalzirii globale si a salva planeta, potrivit unui studiu britanic citat de Reuters.
Expertii sunt de parere ca este esential ca oamenii sa fie motivati sa-si schimbe stilul de viata pentru a determina reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.
Energia folosita in locuinte si pentru transportul de persoane este responsabila de producerea a peste 40% din emisiile de dioxid de carbon – principalul gaz responsabil de incalzirea climatica -, in Marea Britanie.
Un sondaj realizat in randul a 15 barbati si a 15 femei care locuiesc in centrul Londrei a scos la iveala faptul ca toti erau dispusi sa faca mici schimbari in stilul lor de viata pentru a proteja mediul, de exemplu, sa inceapa sa recicleze obiecte, dar numai cativa ar fi putut sa isi modifice fundamental comportamentul.
„Incerc sa minimalizez consumul (de combustibili, n.r.) masinii, dar nu as putea renunta la ea”, a spus Emerald Wijesinthe, un barbat in varsta de 42 de ani, care a participat la studiu.
„Femeile prezinta o mai mare probabilitate sa fie atente la consumul de energie si mai dispuse sa isi schimbe comportamentul, in timp ce barbatii vor investi mai degraba in aparatura mai eficienta”, a spus Sarah Darby, specialist de la Consiliul de Cercetare al Programului de Energie al Marii Britanii.
Toate femeile care au fost intervievate au spus ca fac eforturi pentru a reduce consumul de energie, comparativ cu 60% dintre barbatii chestionati. Totodata, 70% dintre barbati au spus ca nu sunt dispusi sa isi schimbe stilul de viata, fata de 10% dintre femei.
„Ma asigur ca locuinta nu e supraincalzita, reduc consumul de carne si cresc consumul de legume”, a spus Rosie Hughes, in varsta de 71 de ani.
18% din emisiile de gaze cu efect de sera sunt provocate de productia de carne, potrivit United Nations Food and Agricultural Organisation.
Cercetarea sugereaza ca femeile, in general, dau dovada de mai multa empatie si grija pentru mediu fata de barbati , a spus Tim Kasser, profesor de psihologie la Knox College din Illinois.
De altfel, sunt mai multe sanse ca oamenii sa se simta incurajati sa faca mari schimbari daca sunt abordati prin prisma laturii lor altruiste, decat daca se apeleaza la grijile lor financiare, iar oamenii din publicitate pot juca un rol important in modelarea unor stiluri de viata ecologice.
Sursa: Mediafax