Gala Premiilor Pentru Un Mediu Curat premiaza initiativele de responsabilitate sociala care vizeaza colectarea selectiva si reciclarea deseurilor si echipamentelor electrice. Oricine poate inscrie un proiect postand fotografii, insotite de o descriere a proiectului si eventual linkuri care sa furnizeze detalii.
Ultima zi de inscriere a proiectelor este 8 noiembrie, urmand ca intre 9-15 noiembrie sa aiba loc votul publicului si cel al juriului. Gala Premiilor pentru un Mediu Curat se va desfasura pe 18 noiembrie. Pana acum au fost inscrise in campanie 13 proiecte.
Asociatia Recolamp, prin intermediul Omuletilor Verzi prezenti la cele mai importante festivaluri ce au avut loc in vara aceasta, a promovat mesajul „Recicleaza! Acum ai cum!” si solutia logistica de colecatare selectiva a deseurilor de echipamente electrice si electronice, inclusiv a surselor de lumina – Colt Verde. Publicul s-a intalnit cu Omuletii Verzi la B’ESTFEST 2009, Art Mania Festival, Garana Jazz, Coke Live Peninsula, Transylvania Calling, AdFel si Stuffstock. Mai multe informatii si imagini puteti gasi pe www.omuletiiverzi.ro si www.coltverde.ro.
IBM aduce un nou stil de abordare a educatiei ecologice, prin intermediul unui joc 3D, internet based. Jucand Power up the game te poti familiariza cu diferite tipuri de energie verde, poti invata sa conservi energia casnica si poti sa alegi sa vorbesti cu un inginer sau sa descoperi gradat cum sa salvezi planeta de un dezastru ecologic. La adresa www.powerupthegame.org gasesti jocul, il descarci si incepi sa inveti ecologie intr-un mod nou.
CSR-ul din IBM Romania a adus acest joc in mijlocul elevilor de la Colegiul National Mihai Viteazul. S-a intamplat la sfarsitul lunii aprilie, intr-o scoala de voluntariat de 3 zile, unde voluntari din IBM au prezentat acest tool gandit pentru societate, care de cand a fost lansat global a primit laude si recenzii pozitive de la elevi, profesori si experti in educatie.
„Romania prinde radacini” este primul proiect social initiat de o statie de televiziune – Realitatea TV, care trateaza atat efectele – dezastrul produs in zeci de comunitati din Nordul Moldovei si Maramures ca urmare a inundatiilor din iulie 2008 – cat si una dintre principalele cauze – defrisarile masive.
Relaitatea tv a construit, impreuna cu UNICEF, o campanie in care a oferit spatiul de emisie si resursele pentru strangerea de fonduri pentru copiii din comunitatile afectate. In paralel s-a pregatit plantarea din octombrie 2008 si apoi pe cea din primavara lui 2009, cu sprijinul Petrom si impreuna cu MaiMultVerde. RNP Romsilva a identificat zonele pentru impadurire, a oferit consultanta si puietii: brad, paltin, pin, cer si salcam.
Consiliile judetene (Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Ialomita, Dolj) au contribuit cu logistica operatiunii, demna de marile filme de actiune. Impreuna, am realizat cea mai mare mobilizare de forte de la revolutia din 1989 incoace: peste un milion de dolari implementati in ajutor umanitar de urgenta si programe sociale in comunitatile afectate de inundatii, 43.7 hectare de teren calamitat din 6 judete diferite, impadurite in 7 zile de peste 20.000 de voluntari.
„GREEN OFFICE” este un proiect intern initiat de catre COSMOTE Romania in iulie 2008, al carui obiectiv este educarea si implicarea angajatilor in activitati de protejare a mediului inconjurator incepand cu propriul birou. In primul an de la lansare, „GREEN OFFICE” a obtinut urmatoarele rezultate: * 3 tone de hartie reciclate * 550 kilograme de plastic reciclate * 10% reducere a consumului de apa si energie electrica * 500 dintre angajati au participat voluntar la trainingul de protectie a mediului * 900 dintre angajatii COSMOTE au participat la activitati de voluntariat si concursuri despre mediu.
Pentru programul „GREEN OFFICE”, COSMOTE Romania a primit in luna septembrie Silver Award for Excellence in cadrul PR Award 2009 si in luna martie premiul „Green Building” in cadrul BBW CSR Awards 2009 Gala.
Sursa: HotNews