Profitul grupului petrolier MOL a scazut cu 35% in T3

Grupul petrolier MOL a anuntat ieri ca, in trimestrul trei al anului, profitul net a inregistrat o scadere cu 35%, pana la 234,35 mil. euro, pe fondul diminuarii marjelor din rafinare, informeaza Bloomberg.

In Romania, activitatea companiei a respectat trendul descendent, vanzarile de carburanti inregistrand o scadere de 4,2%, cu efect direct asupra cotei de piata. Conform anuntului oficial, pe piata romaneasca, MOL a pierdut 1,5% din piata, ajungand la o cota de 12,4%.

Scaderea este mai mica decat estimarile analistilor chestionati de jurnalul online portfolio.hu, care prognozau o reducere a profitului net de 41%, pana la 228,10 mil. euro. Pentru primele noua luni ale anului, profitul net a ajuns la 517,83 mil. euro, in scadere cu 33% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In comunicatul dat publicitatii, MOL precizeaza ca printre factorii care au contribuit la scaderea performantelor se numara micsorarea diferentei dintre pretul petrolului Brent si cel din Urali, diminuarea marjelor de rafinare si scaderea puterii dolarului in fata forintului.

Rezultatele pentru al treilea trimestru, publicate de compania ungara pe site-ul Bursei de Valori din Budapesta, arata un profit operational de 297,37 mil. euro, in scadere cu 20% fata de acelasi trimestru din 2006. Aceasta valoare a profitului operational exclude insa itemi speciali, cum ar fi suma de 68,53 mil. euro primita de la RWE pentru vanzarea unei divizii de gaze, in trimestrul trei. Profitul operational in cadrul diviziei de explorare si productie (upstream) a fost de 77,19 mil. euro, in scadere cu 44%, in timp ce divizia de rafinare a raportat un profit operational de 180,76 mil. euro, in scadere cu 22%.

Rezultate pozitive s-au inregistrat de catre divizia de produse petrochimice, al carei profit operational, de 46,87 mil. euro, a fost in crestere cu 119% fata de trimestrul trei al anului trecut, in timp ce profitul operational raportat de divizia de gaze naturale, de 23,23 mil. euro, a avut o crestere de 9%. Cota companiei ungare pe piata de retail a carburantilor a scazut cu 1,5 puncte procentuale, in perioada ianuarie-septembrie 2007, la 12,4%, ca urmare a scaderii numarului de benzinarii care alcatuiesc reteaua MOL Romania, cu 18 unitati, respectiv cu 13%, se arata in raportul financiar al grupului.

MOL a vandut companiei Petrom, anul trecut, 30 de unitati de distributie de carburanti, tranzactie ale carei efecte au fost numai partial contrabalansate de preluarea a 11 benzinarii si de deschiderea unei statii noi. Tranzactiile au vizat eficientizarea retelei MOL, astfel ca volumul mediu al vanzarilor pe statie a crescut cu 11%, in primele noua luni ale anului. Reteaua de benzinarii MOL din Romania era formata, la finele lunii septembrie, din 121 de unitati, comparativ cu 139 de unitati, in septembrie 2006, si 119 unitati – la jumatatea anului 2007. In Romania MOL este al patrulea jucator pe piata distributiei dupa Petrom, Rompetrol si Lukoil.

Sursa: Business Standard

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *