concurs de mediu  Partenerii proiectului:

– 2° CIRCOLO DIDATTICO GARIBALDI – ALTAMURA – ITALIA institutie coordinatoare

– SIR KARL POPPER – SCHULE – VIENNA – AUSTRIA

– KINDERGARTEN 2 JANNI RODARI – GOTSE DELCHEV – BULGARIA

– CEIP MANUEL ORTIZ I CASTELLO – JUNEDA – SPANIA

– ECOLE SIMONE SIGNORET – LIONE – FRANTA

– OSKARA KALPAKA RUDBARZU PRIMARY SCHOOL – RUDBARZI – LITUANIA

– SCOALA CU CLASELE I – VIII GHEORGHE MAGHERU – CARACAL – ROMANIA

– GRADINITA DE COPII CU PROGRAM PRELUNGIT NR 2 – HUSI – ROMANIA

– GOTEBORGS HOGRE SAMSKOLA, LILLA SKOLAN – GOTEBORG – SUEDIA

Obiectivele concrete ale proiectului:

– sa includem scoala in proiectul european eco-scoala;

– sa implicam echipa de profesori si parintii sa practice munca in echipa;

– sa educam copiii spre a cunoaste si a respecta mediul inconjurator si cele 4 elemente (apa, foc, aer, pamant);

– sa ajutam copiii sa obtina competentele necesare de la baza vietii;

– sa incurajam studiul limbilor straine care este necesar in comunicarea dintre parteneri;

– sa dezvoltam programul personal al profesorilor, care se refera la cunostintele si intelegerea diferentelor culturale si lingvistice europene;

– sa exploram dezvoltarea economica, sociala si politica a orasului si teritoriului din imprejurimi comparandu-l cu cel al scolilor partenere (diferentele dintre scolile orasului si ale tarii);

– sa imbunatatim calitatile/competentele prin tehnici de comunicare si informare.

Activitati derulate:

– Realizarea mascotei “Ecolino- calusar” si a prezentarilor Power Point “Romania”, “Orasul Caracal si zona Olteniei”, Scoala “Gheorghe Magheru”, Sistemul de invatamant din Romania;

– Reuniune de proiect – Altamura, Italia. Prezentarea materialelor realizate si primirea de materiale realizate de parteneri;

– “Sa ne cunoastem partenerii”- Prezentarea materialelor primite de la parteneri; realizarea de panouri pentru vizualizarea proiectului in scoala;

– Evaluarea comportamentului ecologic – chestionare pentru elevi; calcularea amprentei ecologice si prelucrarea statistica a datelor;

– Culegerea si studierea de informatii privind mediul din surse bibliografice: carti, reviste, prin lecttiile de la diferite discipline, vizionare filme, desene animate, internet; realizare de portofolii tematice: pamant, apa, aer;

– Realizarea de afise, postere, prezentari Power-point pentru informarea colegilor din localitate si a locuitorilor cu privire la reciclare, colectarea selectiva a deseurilor si cu activitatile realizate, pentru diseminarea rezultatelor proiectului;

– “Arta din deseuri” – expozitie municipala cu lucrari ale prescolarilor si scolarilor; Program artistic-educativ pe teme ecologice;

– Reuniune de proiect- Lyon, Franta – prezentarea activitatilor, schimb de lucrari si alte materiale;

– 22 Martie, “Ziua internationala a apei” – realizarea unor activitati informative, de laborator, prezentari PPS despre importanta apei pentru Planeta Pamant;

– 22 Aprilie, “Ziua internationala a Pamantului” – Activitati de ecologizare pe malul paraului Caracal, in Parcul Constantin Poroineanu Caracal.

Un numar foarte mare de elevi din scoala noastra s-a implicat in realizarea acestor activitati. Rezultatele sunt deosebite, mai ales pentru formarea comportamentului ecologic, necesar omului modern.

Pentru reuniunea de proiect din 24 – 29 mai, Juneda, Spania, s-au realizat postere pe tema “Apa”, fise de lucru, rebusuri, poezii pentru copii.

Va asteptam pe toti alaturi de noi!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here