– 2° CIRCOLO DIDATTICO GARIBALDI – ALTAMURA – ITALIA institutie coordinatoare
– SIR KARL POPPER – SCHULE – VIENNA – AUSTRIA
– KINDERGARTEN 2 JANNI RODARI – GOTSE DELCHEV – BULGARIA
– CEIP MANUEL ORTIZ I CASTELLO – JUNEDA – SPANIA
– ECOLE SIMONE SIGNORET – LIONE – FRANTA
– OSKARA KALPAKA RUDBARZU PRIMARY SCHOOL – RUDBARZI – LITUANIA
– SCOALA CU CLASELE I – VIII GHEORGHE MAGHERU – CARACAL – ROMANIA
– GRADINITA DE COPII CU PROGRAM PRELUNGIT NR 2 – HUSI – ROMANIA
– GOTEBORGS HOGRE SAMSKOLA, LILLA SKOLAN – GOTEBORG – SUEDIA
Obiectivele concrete ale proiectului:
– sa includem scoala in proiectul european eco-scoala;
– sa implicam echipa de profesori si parintii sa practice munca in echipa;
– sa educam copiii spre a cunoaste si a respecta mediul inconjurator si cele 4 elemente (apa, foc, aer, pamant);
– sa ajutam copiii sa obtina competentele necesare de la baza vietii;
– sa incurajam studiul limbilor straine care este necesar in comunicarea dintre parteneri;
– sa dezvoltam programul personal al profesorilor, care se refera la cunostintele si intelegerea diferentelor culturale si lingvistice europene;
– sa exploram dezvoltarea economica, sociala si politica a orasului si teritoriului din imprejurimi comparandu-l cu cel al scolilor partenere (diferentele dintre scolile orasului si ale tarii);
– sa imbunatatim calitatile/competentele prin tehnici de comunicare si informare.
Activitati derulate:
– Realizarea mascotei „Ecolino- calusar” si a prezentarilor Power Point „Romania”, „Orasul Caracal si zona Olteniei”, Scoala „Gheorghe Magheru”, Sistemul de invatamant din Romania;
– Reuniune de proiect – Altamura, Italia. Prezentarea materialelor realizate si primirea de materiale realizate de parteneri;
– „Sa ne cunoastem partenerii”- Prezentarea materialelor primite de la parteneri; realizarea de panouri pentru vizualizarea proiectului in scoala;
– Evaluarea comportamentului ecologic – chestionare pentru elevi; calcularea amprentei ecologice si prelucrarea statistica a datelor;
– Culegerea si studierea de informatii privind mediul din surse bibliografice: carti, reviste, prin lecttiile de la diferite discipline, vizionare filme, desene animate, internet; realizare de portofolii tematice: pamant, apa, aer;
– Realizarea de afise, postere, prezentari Power-point pentru informarea colegilor din localitate si a locuitorilor cu privire la reciclare, colectarea selectiva a deseurilor si cu activitatile realizate, pentru diseminarea rezultatelor proiectului;
– „Arta din deseuri” – expozitie municipala cu lucrari ale prescolarilor si scolarilor; Program artistic-educativ pe teme ecologice;
– Reuniune de proiect- Lyon, Franta – prezentarea activitatilor, schimb de lucrari si alte materiale;
– 22 Martie, „Ziua internationala a apei” – realizarea unor activitati informative, de laborator, prezentari PPS despre importanta apei pentru Planeta Pamant;
– 22 Aprilie, „Ziua internationala a Pamantului” – Activitati de ecologizare pe malul paraului Caracal, in Parcul Constantin Poroineanu Caracal.
Un numar foarte mare de elevi din scoala noastra s-a implicat in realizarea acestor activitati. Rezultatele sunt deosebite, mai ales pentru formarea comportamentului ecologic, necesar omului modern.
Pentru reuniunea de proiect din 24 – 29 mai, Juneda, Spania, s-au realizat postere pe tema „Apa”, fise de lucru, rebusuri, poezii pentru copii.
Va asteptam pe toti alaturi de noi!