O masina cu 4 usi numita „HONDA FX CLARITY” – probabil cea mai importanta masina de la inventia automobilului.
Ce diferentiaza aceasta masina fata de toate celelalte masini ecologice create pana in present este gradul de normalitate prezent: nu leviteaza, nu se conduce singura, e exact ca si cum ai conduce o HONDA. CLARITY este o masina electrica, dar totusi e diferita fata de orice alta masina electrica pe care am vazut-o pana acum. Rotile din fata sunt conduse de un motor electric standard, nu are baterii, in schimb masina are propria statie producatoare de electricitate ce ia forma unei centrale pe baza de hidrogen.
In spatele masinii se afla un rezervor, exact unde v-ati fi asteptat sa fie, dar in loc sa fie umplut cu benzina sau motorina e umplut cu hidrogen comprimat. Acest hidrogen e combinat cu oxigen din aer si astfel se produce electricitatea. Acea electricitate e folosita pentru motorul electric, care la randul sau invarte rotile fata, cum ar fi la o masina normala cu tractiune fata, iar intregul proces e controlat de o cutie electronica aflata sub capota, unde ar fi in mod normal motorul si din asta se compune toata masina.
Pana in prezent toate masinile electrice erau concepte mici si urate, ce aveau nevoie de 16 ore pentru a fi incarcate, atingeau viteza maxima de aproximativ 80 kmph in 30 de secunde si apoi te lasau fara curent in locuri de unde nu aveai cum sa le incarci. Diferenta intre acestea si CLARITY este ca, la fel ca in cazul masinilor traditionale, cand ramanem fara curent este suficient sa mergem la o statie de hidrogen si sa realimentam in acelasi mod ca intr-o benzinarie traditionala.
Hidrogenul se prezinta in stare lichida iar alimentarea se face ca la o masina pe benzina, singura diferenta apare din cauza faptului ca hidrogenul e sub presiune astfel incat este necesar sa inchizi pompa cu o maneta, in caz contrar existand riscul ca hidrogenul lichid sa se „reverse” peste pantofii proprietarului.
In SUA hidrogenul se regaseste la un pret foarte apropiat de benzina si spre deosebire de aceasta, nu poate aparea o criza a hidrogenului, fiind unul din cele mai abundente elemente din univers. Procesul de alimentare dureaza intre 2 si 3 minute si mai ofera o autonomie de 270 de mile de condus. Ca bonus datorat consumului de hidrogen, singura emisie din masina e apa pentru ca asta obtii cand amesteci hidrogenul si oxigenul (H2O).
CLARITY-ul dezvolta 136 de cai putere. Deci este o masina care va merge cu 180 km/h si va accelera de la 0 la 100 km/h in putin peste 9 secunde – la standardele de calitate si satisfactie in condos pe care le ofera orice masina conventionala.
Pe bordul masinii este prezent un simbol albastru rotund – un indicator pentru controlul consumului de combustibil – creste cu cat conduci mai agresiv, cu cat creste mai mult cu atat mai mult hidrogen folosesti, iar daca apesi pedala de acceleratie pana la capat se face portocaliu.
In acest moment CLARITY-ul este disponibil doar in CALIFORNIA.
Masinile electrice au parut intotdeauna promitatoare dar atata vreme cat functioneaza pe baterii, nu vor fi tocmai functionale. Uitati-va cati oameni conduc intr-un oras. Ne construim viata in jurul masinii. Asa cum o stim cu totii – „te urci in masina, mergi pana unde vrei, ii faci plinul, conduci mai mult”, aceea este libertatea pe care ti-o da o masina pe benzina/motorina. Daca inlocuitorul masinii conventional ar merge 10 metri pentru ca apoi sa aiba nevoie de 4 ore ca sa reporneasca – aceasta ar fi involutie.
Dar Clarity-ul este diferit. HONDA FX CLARITY intra in viata pe care o avem deja, inovativ si totusi traditional.