Joi, 15 mai 2008, conducerea CN „Administratia Canalelor Navigabile”, a participat la deschiderea oficiala a Conferintei Internationale „Management and Sustainable Marine Development” (Management si Dezvoltare Marina).
Conferinta Internationala „Management and Sustainable Marine Development” este organizata in perioada 15-18 mai in statiunea Mamaia, fiind o manifestare stiintifica de prestigiu, cu participarea Complexului Muzeal de Stiinte ale Naturii Constanta si a Balkan Environmental Association (BENA). Domnul Ovidiu Cupsa considera ca recenta crestere a indicatorilor fizici si economici ai companiei este direct dependenta de construirea unei viziuni coerente a tuturor factorilor responsabili in ceea ce priveste bunul mers al companiei si in stransa legatura cu protectia mediului natural in zona canalelor navigabile. Domnul Ovidiu Cupsa, Director General al CNACN SA Constanta: „Protejarea mediului se constituie intr-un obiectiv specific deosebit pentru companie, fiind una dintre conditiile impuse de Uniunea Europeana in Tratatul de Aderare. Din acest motiv dezvoltarea sistemului de transport fluvial trebuie sa se realizeze fara modificarea factorilor de mediu. In conditiile incalzirii globale si a impactului pe care transportul se stie ca il are asupra acesteia, respectarea anumitor conditii de mediu este un element obligatoriu in dezvoltarea infrastructurii de transport”. CNACN a contractat un studiu de fezabilitate pentru implementarea unui sistem de gospodarire calitativa a apei prin montarea de instalatii de monitorizare a calitatii apei, urmand ca in perioada urmatoare sa fie elaborat proiectul de atragere a fondurilor nerambursabile din partea U.E., a precizat domnul Ciprian Placinta, Director Comercial in cadrul CNACN, prezent la eveniment.
Prin darea in exploatare a celor doua importante cai navigabile, Canalul Dunare – Marea Neagra si Canalul Poarta Alba – Midia Navodari, care traverseaza Dobrogea de sud, acestea au devenit principala sursa de apa de suprafata utilizata de toate folosintele consumatoare, inclusiv pentru alimentarea cu apa in scop potabil. De aceea se impune obligatia protejarii apei din canalele navigabile impotriva poluarilor, precum si necesitatea asigurarii salubritatii si aspectul peisagistic al apei canalelor navigabile in scopul mentinerii echilibrului ecologic si al satisfacerii cerintelor estetice, recreative si de igiena din zona.