Romanii au dus la casat in doua saptamani de la momentul lansarii programului “Rabla” peste 20.200 de masini, reprezentand aproape doua treimi din numarul total al masinilor casate in intreg anul trecut.Rabla

“Avand in vedere numarul autovehiculelor casate pana la data de 4 martie 2010 consideram ca editia 2010 se bucura de un real succes comparativ cu rezultatele obtinute in anul anterior cand, in total, au fost scoase din uz 32.327 de masini mai vechi de 10 ani”, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), Gheorghe Popescu.

Potrivit datelor prezentate de Popescu joi, pana in dimineata acestei zile, deci dupa 14 zile de la momentul lansarii programului, fusesera deja casate 20.220 de masini.

“Succesul programului a fost greu de intuit si gestionat chiar si de reprezentantii institutiei noastre”, a mai afirmat Popescu asumandu-si raspunderea pentru “sincopa” creata in procesul de tiparire si acordare a tichetelor valorice catre firmele care se ocupa de casatul masinilor.

Totodata, Popescu a aratat ca potrivit datelor la zi au fost facute 456 de achizitii de masini care au implicat folosirea cel putin a unui voucher.

“Stim asta pentru ca avem 456 de dosare de achizitie inaintate catre noi de vanzatorii de masini care intentioneaza sa-si recupereze de la noi banii pe respectivele tichete”, a spus Popescu. Intrebat de diferenta mare dintre numarul de masini casate si cel al autovehiculelor nou cumparate prin programul “Rabla” Popescu a spus ca poate fi vorba pe de-o parte de o lentoare a formalitatilor de cumparare a unei masini noi insa a admis si ca exista deja o piata de tranzactionare a voucherelor in legatura cu care a refuzat sa faca foarte multe comentarii.

“Este o chestiune de cerere si oferta. Pe noi nu ne intereseaza ce se intampla cu aceste vouchere. Scopul nostru principal nu este acela de a cumpara masini noi. Pe noi ne intereseaza sa scapam de masinile care polueaza”, a mai spus Popescu.

Presedintele AFM a tinut sa atraga atentia celor care au casat masini si au decis sa pastreze voucherul pentru a-l tranzactiona asupra faptului ca respectivele tichete isi pierd valabilitatea in noiembrie 2010. “Eu nu va pot spune pana cand exact vor putea fi primite voucherele la dealeri. Asta este politica lor. Eu va spun insa ca noi, AFM, nu vom mai emite tichete dupa data de 31 octombrie si nu vom mai deconta tichete primite de la dealeri dupa sfarsitul anului”, a declarat Popescu precizand ca fiecare detinator de voucher este liber sa-l valorifice asa cum crede si atunci cand crede.”Este, daca vreti, ca o tranzactie cu bilete de valoare”, a mai spus Popescu.

Principalele modificari suferite de programul “Rabla” in editia 2010 fata de anul anterior sunt posibilitatea tranzactionarii tichetelor obtinute prin casarea unei masini vechi, precum si oportunitatea de a folosi cumulat maximum trei astfel de tichete pentru cumpararea unui autoturism nou. Popescu a anuntat, in aceeasi conferinta de presa de joi, ca programul “Rabla” pentru tractoare va incepe in jurul datei de 20 martie.

Sursa: Realitatea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here