Pasarile salbatice blocheaza reabilitarea unui drum din Gherla. Muncitorii asteapta depunerea oualor

P?s?rile s?lbatice blocheaz? reabilitarea unui drum din Gherla. Muncitorii a?teapt? depunerea ou?lor
Pasarile salbatice blocheaza reabilitarea unui drum din Gherla. Muncitorii asteapta depunerea oualor
Pasarile salbatice blocheaza reabilitarea unui drum din Gherla. Muncitorii asteapta depunerea oualor

Repararea drumului judetean Gherla – Taga – Camarasu intarzie din cauza pasarilor salbatice care urmeaza sa isi depuna ouale in zona rezervatiei naturale din zona.

Drumul de 38,3 kilometri face parte din lotul licitat si castigat de controversata firma KIAT. ”Contractul cuprinde un numar de 423 de kilometri de drumuri judetene cu o valoare licitata de 350 de milioane de lei, aproximativ. Inclusiv TVA. In aceasta perioada, noi suntem aproape gata cu documentele pentru a obtine autorizatia de construire pentru primul drum din acest lot, drumul Gherla – Taga – Camarasu, in lungime de 38,3 kilometri. Speram ca in jurul datei de 1 aprilie sa putem incepe lucrarile pe acest drum. Valoarea lucrarilor pe acest drum inclusiv TVA este de 27,7 milioane de lei.

Mai avem de ridicat de la Agentia de Mediu acordul de mediu pe acest drum. Ne-au impiedicat obtinerea mai repede a autorizatiei de construire prin faptul ca au vrut sa verifice, fiind o zona protejata, daca indeplinim conditiile pe care doresc sa le impuna. Vreau sa va spun ca, din cauza faptului ca urmeaza ca pasarile din aceasta zona sa depuna oua, pana la 1 mai nu putem lucra pe o anumita portiune de drum, intre Santioana si Taga. Pe celelalte sectoare vom putea lucra. Vom obtine autorizatia de construire in jurul datei de 15 – 20 martie, iar la 1 aprilie putem sa incepem lucrarile”, a declarat Liviu Bota, directorul Regiei Autonome a Drumurilor Judetene Cluj.

”In avizul de la mediu ne-au cerut sa precizam si ce fel de pasari traiesc in zona respectiva si care ar putea sa sufere din cauza lucrarilor pe care le vom desfasura acolo. Totusi zona are mari probleme si acum de poluare. Sunt gropi, iar masinile circula cu viteza redusa, deci polueaza atat fonic, cat si prin gazele arse sau nearse pe care le scot prin teava de esapamanet.

Prin lucrarile care se vor desfasura vom scapa de aceste probleme. Nu se va mai circula cu viteza atat de mica, deci poluarea va fi redusa, atat cea fonica, cat si cea din cauza gazelor arse”, a mai spus Bota

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *