Restrictii de viteza pentru reducerea poluarii fonice

Consilierii locali au aprobat ieri un plan de reducere a poluarii fonice, care prevede si scaderea limitei maxime de viteza la 45 de kilometri pe ora. Proiectul va fi supus dezbaterii publice. poluare fonica

In Brasov, viteza maxima cu care pot circula soferii ar putea fi redusa de la 50 la 45 de kilometri pe ora pentru a reduce poluarea fonica din oras. Din aceleasi motive, circulatul cu motocicleta ar putea fi interzis in centrul orasului, intre orele 21.00 si 6.00.

Prea mult zgomot

Consiliul local Brasov a aprobat ieri un plan de actiune privind reducerea zgomotului ambiental din oras, plan care, prin masuri desfasurate de-a lungul unei perioade cinci ani de zile, ar contribui la reducerea poluarii fonice din oras.

Urmatoarea etapa presupune dezbaterea publica a proiectului si elaborarea unui plan de masuri pentru fiecare zona in parte.

Un studiu realizat la finalul anului 2007 a scos la iveala faptul ca, pe majoritatea bulevardelor principale din Brasov, se depasesc limitele maxime admise pentru poluare fonica (70 decibeli).

De atunci, s-au facut o serie de sistematizari rutiere (sensuri giratorii, limitatoare de viteza – n.r.) care au avut, printre altele, si scopul de a reduce zgomotul produs de traficul rutier. Cu toate aceastea, specialistii sustin ca scaderea valorilor nu a fost una semnificativa.

Viteze prea mari

Un studiu mai recent, realizat de Institutul National de Autovehicule Rutiere, a scos la iveala faptul ca soferii care circula pe strazile din Brasov au tendinta de a calca destul de mult acceleratia. De unde si zgomotul aferent.

Astfel, pe doua din bulevardele importante din Brasov, Calea Bucuresti si Alexandru Vlahuta, s-a descoperit ca peste 50% din soferi au circulat peste viteza legala de 50 de kilometri pe ora. Mai mult, 8% dintre acestia circulau cu peste 80 de kilometri pe ora.

Propunerea referitoare la reducerea vitezei a venit in urma constatarii ca, daca majoritatea soferilor ar circula cu maximum 50 de kilometri pe ora, zgomotul produs de traficul rutier ar scadea cu 3-5 decibeli.

„In baza unor determinari efectuate s-a apreciat ca prin limitarea vitezei de circulatie la maximum 50 de kilometri pe ora, se obtine o reducere a nivelului de zgomot cu 3 – 5 decibeli. Aceasta se impune avandu-se in vedere ca, in prezent, ponderea autovehiculelor care circula in Brasov pe arterele principale, cu peste 50 de kilometri pe ora este de peste 60%”, sustin specialistii INAR.

Pentru punerea in aplicare a masurii, specialistii mai recomanda si instalarea de radare fixe, cu camere foto, pe fiecare mare bulevard din Brasov.

Interzis motociclistilor

In studiul INAR mai exista si alte propuneri care ar putea reduce zgomotul generat de traficul rutier, insa nu sunt la fel de ieftine precum reducerea vitezei maxime. Ar mai fi vorba de asfaltarea cu un material poros care ar duce la costuri de 30 de euro pe metru patrat, solutie considerata greu de aplicat intrucat „ar insemna un efort financiar considerabil din partea autoritatilor locale”.

O propunere cu sanse mai mari de reusita este cea referitoare la interzicerea accesului motociclistilor in centrul istoric al Brasovului intre orele 21.00 si 6.00.

„Am primit si primim foarte multe sesizari pe aceasta tema la primarie. Locuitorii din zona sunt deranjati de „raliurile” pe care motociclistii le fac in zona noaptea”, spune Sorin Toarcea, purtator de cuvant al Primariei Brasov.

Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Politiei Brasov, Liviu Naghi, ne-a declarat ca autoritatile locale au voie, potrivit legii, sa coboare limita maxima de viteza cu pana la 10 kilometri pe ora fata de cea existenta in prezent.

„Aceste modificari vor fi discutate in Comisia de Circulatie pentru fiecare strada in parte, in functie de argumentele care vor fi aduse in discutie”, conchide Liviu Naghi.

„Am primit foarte multe sesizari, localnicii fiind deranjati de raliurile facute de motociclisti.” SORIN TOARCEA, purtator de cuvant Primaria Brasov

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *