Toata lumea mananca eco

Consumul de alimente si bauturi ecologice, fara chimicale, a crescut in intreaga lume, potrivit primelor rapoarte pe 2008.
cumparatori bio
In ciuda crizei financiare care a macinat America si s-a extins in intreaga lume, a scumpirii alimentelor si a nesigurantei economice, vanzarile de produse bio au inflorit anul acesta.

„Raportul comerciantilor bio din Europa”, publicat in mai 2008, arata o crestere clara a vanzarilor de produse ecologice in toate cele 27 de tari analizate, potrivit unui comunicat al organizatorilor celui mai important targ bio din lume, BioFach. Dezvoltarea pozitiva, in special pe pietele bio tinere din Europa Centrala si de Est, este asigurata cel mai adesea de inmultirea magazinelor specializate in aria marilor orase, care au impulsionat piata. Jucatorii internationali din comertul cu alimente conventionale au stimulat si ei cresterea pietei prin introducerea marcilor bio proprii in aproape toate tarile.

77% DIN FRANCEZI VOR MAI MULTE PRODUSE ORGANICE
Supermarketurile bio din Franta au inregistrat in primele patru luni ale acestui an o crestere cu 30% a vanzarilor, potrivit site-ului Bio Lineaires, citat de BioFach. Statisticile arata ca 77% dintre francezi ar dori mai multe produse organice si 84% ar vrea ca numarul fermelor ecologice sa creasca. Cu toate acestea, mai putin de jumatate din populatie (42%) cumpara produse bio, fara chimicale in prezent. Vanzarile totale de produse organice in Franta au crescut anual cu 10% in ultimii cinci ani si sunt estimate la circa doua miliarde de euro.
Ponderea produselor organice in consumul total de alimente este in Hexagon de 1,8%-2%.
Germania ramane insa motorul sectorului eco european. Aflata de mai multi ani in boom, piata germana de produse organice a crescut cu 10% in prima jumatate a anului 2008, potrivit institutului de cercetari de piata GfK. Cota de piata a sectorului bio in valoarea totala a pietei produselor alimentare este in aceasta tara de 3,2%, aproape de doua ori mai mare decat in 2004.

VANZARI IN CRESTERE SI IN SUA
Mancarea bio ramane segmentul cu cea mai rapida dezvoltare pe piata de alimente americana. Asociatia pentru Comert Organic (OTA) prevede ca vanzarile de produse eco se vor cifra la 25 miliarde de dolari in 2008, comparativ cu circa 20 de miliarde de dolari anul trecut. Si asta in ciuda crizei financiare care a macinat bugetele familiilor de peste Ocean.
Si consumatorii australieni sunt tot mai „prinsi” de moda bio. „Raportul pietei organice din Australia”, lansat in iulie anul acesta, indica o valoare estimata a pietei de retail de circa 0,5 miliarde de dolari pentru prima data.

Bio, fata in fata cu criza
Specialistii firmei americane de cercetari de piata Mintel spun ca piata bio va rezista crizei, insa prevad o incetinire a ritmului de crestere a acesteia in viitor, daca problemele economice vor continua. „Scumpirea mancarii si a carburantilor, prabusirea creditarii si incertitudinea economica au afectat obiceiurile de consum ale oamenilor. Ne asteptam la schimbari subtile, care vor duce la o incetinire a cresterii pietei organice”, a declarat Marcia Mogelonsky, senior analist la Mintel, citata de publicatia Progressive Grocer. Specialistii spun totusi ca cei cu adevarat interesati de produsele eco vor cumpara in continuare, alegand sa faca economii la alte capitole. Dar inflorirea sectorului depinde insa de pret, care poate scadea daca se inmultesc producatorii bio, spun specialistii.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *