Un oras din Franta renunta la panouri publicitare pentru a planta copaci. In Bucuresti e invers: creste spatiul pentru reclame

Un oras din Franta renunta la panouri publicitare pentru a planta copaci. In Bucuresti e invers: creste spatiul pentru reclame
Un oras din Franta renunta la panouri publicitare pentru a planta copaci. In Bucuresti e invers: creste spatiul pentru reclame

Primarul unui oras din Franta da o lectie de ecologie intregii Europe. Scoate panourile publicitare din oras pentru a pune in locul lor copaci. Renunta astfel la venituri de aproape un milion de euro pentru a-si tine promisiunea facuta in campania electorala. La 2.000 de kilometri departare, autoritatile de la Bucuresti par sa aiba alte preocupari. Desi declara oficial ca au plantat mii de arbori in ultimii ani, pe strada, singurele paduri vizibile sunt cele din stalpi de metal si panouri de afisaj.
Embed:
Primaria din Grenoble, oras din estul Frantei, a pus gand rau panourilor publicitare. Acestea vor disparea pentru a lasa loc copacilor. Cateva sute de arbori vor lua locul constructiilor de fier.

„Companiile vor sa treaca de la panourile clasice la cele electronice. Noi nu ne dorim asta. Nu vrem sa ne bombardam copiii cu ecrane animate pe strada”, spune Lucille Lheureux, reponsabil cu mediul al Primariei din Grenoble.

Primarul, membru al unei formatiuni ecologiste, le-a promis alegatorilor o localitate mai verde. Iar orasul de 160.000 de locuitori devine astfel primul din Europa liber de panouri publicitare.

In timp ce francezii scot stalpi si pun arbori, in Bucuresti, strategia de mediu pare sa fie pe dos.

In interesectia de la Piata Muncii sunt nu mai putin de 20 de panouri publicitare de mari dimensiuni. Cele mai multe dintre ele au fost instalate dupa reamenajarea intersectiei. In schimb, nu a fost plantat niciun copac.

„Parisul a fost primul oras din Franta care a cedat beneficiile spatiului publicitar pentru spatii pentru biciclete. Iata ca acum Grenoble cedeaza spatiul publicitar pentru arbori”, spune Doru Mitrana, presedintele Asociatiei Mai Mult Verde.

Primaria Capitalei sustine ca „pe suprafata de deasupra pasajului nu pot fi plantati copaci, intrucat stratul de pamant nu permite plantarea acestora. In interiorul intersectiei se vor planta gazon, flori si arbusti”.

Municipalitatea se lauda in schimb ca in ultimii trei ani a plantat peste 15.000 de arbori. Dar organizatiile de mediu sustin ca orasul ramane gri.

„Spatiul verde din acest moment ar trebui practic dublat. Si am avea de lucru cam 30 de ani ca acest spatiu verde sa ajunga la maturitate”, spune Doru Mitrana.

Bucurestiul este a doua cea mai poluata capitala europeana, dupa Sofia.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,668FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...