Uniunea Europeana a stabilit noile tinte de emisii CO2 pentru masinile anului 2020

Uniunea Europeana a stabilit noile tinte de emisii CO2 pentru masinile anului 2020
Uniunea Europeana a stabilit noile tinte de emisii CO2 pentru masinile anului 2020

Dupa un sir lung de controverse si discutii, Uniunea Europeana a stabilit tintele de emisii pentru masinile noi care vor fi vandute in anul 2020, de data aceasta si cu sprijinul Germaniei.

Intarzierea de un an de la aplicarea intreaga a normelor de CO2 a fost o inlesnire nenecesara pentru a multumi producatorii de automobile de lux din Germania. Chiar si asa, intelegerea este buna pentru mediul inconjurator.

Specialist in vehicule nepoluante pentru grupul de lobby Transport si Mediu din Bruxelles

Parlamentul European a votat astazi noile norme de emisii pentru automobilele care vor fi vandute in anul 2020. De data aceasta, institutia din Strasbourg a luat o decizie in colaborare cu statele care au mai multi producatori de automobile, cum ar fi Franta si Germania, pentru a proteja afacerile respective fara a afecta mediul. Noile reguli europene prevad ca 95% dintre masinile noi vandute in 2020 sa aiba emisii de CO2 de maximum 95 de grame pe kilometru. Abia din 2021 va fi obligatoriu ca toate masinile noi vandute in anul respectiv sa emita 95 sau mai putine grame de CO2 pe kilometru.

Cu toate ca ecologistii care faceau lobby in Parlamentul European pentru norme mai stricte de mediu nu au fost multumiti pe deplin de aceasta decizie, acestia spun ca decizia finala este in continuare agreabila pentru mediu, economia europeana si soferii din Europa. Reducerea emisiilor de CO2 ale masinilor noi vine la pachet cu reducerea consumului de carburant al acestora, ceea ce aduce economii semnificative pentru soferii vehiculelor respective, urmand o economie de 27% in urmatorii sase ani in ceea ce priveste consumul efectiv de carburant, nu si costul acestuia. In comparatie cu normele de CO2 din 1990, planul pentru 2020 aduce emisiile vehiculelor la o cincime fata de pragul respectiv.

Angela Merkel a fost unul dintre politicienii care a sustinut amanarea momentului in care toate masinile noi vandute in Europa vor trebui sa aiba emisii de CO2 sub 95 grame pe kilometru. Cancelarul german a fost presat de producatorii premium din tara pe care o conduce.

Aprobarea finala a noilor norme va veni peste cateva saptamani, dar guvernele europene si-au aratat deja sprijnul pentru noua tinta. Germania a fost cel mai mare oponent al noilor tinte de emisii CO2 pentru masinile noi, tara fiind cel mai mare producator de automobile din Europa, avand mai multi producatori premium si de volum care ar fi suferit financiar de pe urma acestei masuri decat ar fi suferit omologii lor din alte tari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *