ONG-urile sunt asteptate cu propuneri de proiecte ce au ca scop reducerea efectului amprentei de carbon si protectia mediului

Mega Image sustine mediul prin trei proiecte majore

Timp de o luna, intre 22.05 – 22.06.2012 ONG-urile sunt asteptate cu propuneri de proiecte ce au ca scop reducerea efectului amprentei de carbon si protectia mediului. La finalul lunii Iunie, Mega Image va desemna 3 ONG-uri castigatoare ce vor primi fiecare cate 20.000 de euro pentru a finanta proiectul propus. Mai multe detalii pe pagina de web: www.mega-image.ro/fabrica-pentru-un-viitor-curat

Mega Image face un pas important in abordarea sa ecologica, pe care a adoptat-o in ultimii ani. Astazi Mega Image face o alegere radicala, fiind prima companie de retail din Romania care alege energia regenerabila, in cazul de fata energie verde de la Enel.
In urma unui acord recent semnat cu Enel, Mega Image este primul lant de supermarketuri din Romania care achizitioneaza produsul Energie Verde.

„De acum, energia pe care o vom cumpara pentru frigiderele noastre – care reprezinta 25% din consumul total de energie al magazinelor – nu va mai avea nici un efect poluant asupra mediului. Pe termen lung, obiectivul nostru este sa acoperim intreg necesarul de energie prin energie verde”, spune Xavier Piesvaux, Director General al Mega Image.

Energia verde provine din surse care nu polueaza. Spre deosebire de sursele de energie clasice, care sunt obtinute din surse conventionale (petrol, carbon sau gaze naturale) energia verde provine din surse regenerabile, precum vant, apa, soare. Mai mult decat atat, energia verde este mai curata si nu lasa o amprenta de carbon.

Sunt deja cativa ani, de cand Mega Image si Delhaize Group s-au angajat sa inteleaga modul in care isi pot limita amprenta de carbon, ca retailer. Au fost dezvoltate proiecte de sustenabilitate, precum si o serie de programe educationale foarte populare, prin care clientii magazinelor au putut afla si invata mai multe despre protectia mediului.

„Mega Image pregateste mai multe programe de sustenabilitate pentru acest an, atat in domeniul produselor, dar si in domeniul protectiei mediului” , declara Raluca Alexandrescu, Marketing Manager al Mega Image.

Mega Image anunta  lansarea platformei „Fabrica pentru un Viitor Curat”. Competitia este adresata tuturor ONG-urilor care sunt active in domeniul protectiei mediului in Romania.

„Ne propunem sa sustinem proiecte ce ne vor dovedi ca vor ajuta la reducerea amprentei de carbon asupra mediului si ca vor transforma in mai bine mediul inconjurator pentru comunitatile din care facem parte.” declara Raluca Alexandrescu.

Pe langa actiunile pe care Mega Image le implementeaza in magazinele sale pentru reducerea amprentei de carbon, precum scaderea consumului de energie prin inchiderea cu usi a frigiderelor, utilizarea unor refrigeranti ozone-friendly, testarea unor sisteme de recuperare a caldurii din sistemele de refrigerare, etc, compania Mega Image si-a propus in acest an sa sustina si alte actiuni in afara magazinelor sale.

Timp de o luna, intre 22.05 – 22.06.2012 ONG-urile sunt asteptate cu propuneri de proiecte ce au ca scop reducerea efectului amprentei de carbon si protectia mediului. La finalul lunii Iunie, Mega Image va desemna 3 ONG-uri castigatoare ce vor primi fiecare cate 20.000 de euro pentru a finanta proiectul propus. Mai multe detalii pe pagina de web: www.mega-image.ro/fabrica-pentru-un-viitor-curat

Concursul este organizat de Mega Image, in parteneriat cu cei mai importanti furnizori ai sai. Toate produsele partenere vor fi semnalizate la raft cu o eticheta ce va purta mesajul „Acest produs sustine mediul. Alege Responsabil!” , incurajand astfel clientii sa faca o alegere „verde”.

O alta initiativa este proiectul Mega Image prin care se vor instala 10 automate pentru reciclarea PET-urilor in magazinele din retea.

Pana la sfarsitul anului 2012, Mega Image are ca obiectiv sa aiba 10 centre de reciclare PET si doze aluminiu operationale.
„Va fi interesant sa urmarim daca ii vom putea convinge pe clientii nostri sa ne urmeze si sa aiba un stil de viata eco, vor putea face asta prin gestul simplu de a-si aduce sticlele de PET goale inapoi in magazin pentru a fi reciclate”, afirma Xavier Piesvaux, „un factor important in acest proiect vor fi angajatii nostri, care sunt adevarati ambasadori Mega Image in relatia cu comunitatea unde isi desfasoara activitatea”.

Inca de la finalul anului 2010 Mega Image a fost primul lant de supermarketuri care a introdus un centru de reciclare pentru ambalaje PET. Centrul deschis in Mega Image Titulescu a reprezentat primul sistem de colectare a ambalajelor PET introdus pe piata romaneasca, intr-un lant de supermarketuri, prin care clientii au posibilitatea de a depune spre reciclare sticlele PET.
In momentul de fata Mega Image pune la dispozitia clientilor 2 centre de reciclare in magazinele:
– Mega Image Titulescu
– Mega Image Theodor Pallady

In anul 2012 Mega Image are o initiativa ambitioasa, aceea de a instala 10 astfel de centre reciclare PET, menita sa incurajeze comportamentul responsabil al clientilor prin returnarea in scopul reciclarii a ambalajelor de tip PET.

Centrul pentru reciclare are un punct de colectare, reprezentat printr-un echipament automat amplasat la intrarea in magazin, prin intermediul caruia se face colectarea de sticle PET. Centrul pentru reciclare ofera clientilor posibilitatea de a returna aproape orice tip de sticla din ambalaj de plastic, dar si ambalaje de tip cutii aluminiu.

Parteneriatul cu o fabrica ce valorifica sticlele PET, asigura un flux complet intre comerciant – reciclator. Sticlele PET colectate prin centrul de reciclare din Mega Image sunt colectate si reciclate de catre o companie locala unde deseurile sunt procesate si transformate in fulgi PET de inalta puritate sau in granule PET.

Mai multe informatii despre proiectele verzi Mega Image puteti gasi pe www.mega-image.ro/fabrica-pentru-un-viitor-curat

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *