“Vino cu televizorul vechi si primesti reducere pentru unul nou!”

Astfel de promotii, asemanatoare sistemului buy-back de la masini si folosite initial timid pentru cateva electrocasnice, s-au extins rapid pentru aproape orice aparat electric.
electrocasnice
Ideea a fost imbratisata de comerciantii care spera sa-si recastige clientii pe care i-au pierdut odata cu izbucnirea crizei.

Peste 50% dintre romani folosesc electronicele pana cand acestea se strica. In Romania, durata medie de utilizare a electrocasnicelor mari depaseste 13 ani.

Romania este codasa in Europa la capitolul schimbarea electrocasnicelor vechi. Mai bine de jumatate din populatie repara masinile de spalat si televizoarele pana cand nici cel mai bun electrician nu mai are ce sa le faca.

Frigiderele noi consuma o treime din energia necesara functionarii unui frigider din 1990. Inlocuirea unui frigider vechi de 10 ani cu unul nou, din clasa A+, poate reduce consumul de energie cu pana la 45%.

Se pune desigur problema banilor, dar multi nu stiu ca leii investiti intr-un frigider nou ar putea fi recuperati din facturi, pentru ca cel vechi consuma de doua ori mai mai multa energie.

Ca sa ii incurajeze pe romani sa cumpere aparate noi, producatorii de electrocasnice au lansat campanii peste campanii.

Cei care vor sa-si ia o combina frigorifica, o plasma, un aspirator sau un robot de bucatarie primesc reduceri de 15- 20% daca aduc un aparat vechi.

Pe langa reducerea costurilor, innoirea electrocasnicelor prin sistemul buy-back inseamna si reciclare corecta. Si aici stam foarte prost.

UE ne cere sa colectam 4 kilograme pe cap de locuitor anual, ori noi nu strangem nici macar unul singur de aparatura electronica.

Sursa: Stirile PRO TV

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,673FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...