Cercetatorii francezi explica procesul prin care vinul rosu ne intareste inima

9 Ian 2010 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


Anumite substante din vinul rosu determina celulele din arterelor sangvine sa produca monoxid de azot, un gaz vasodilatatorvin rosu

Consumul moderat de vin rosu reduce riscul de declansare a maladiilor cardiovasculare, potrivit numeroaselor studii realizate in ultimii ani. Cercetatorii francezi de la Institutul National de Cercetari Medicale “Sante”, din cadrul Universitatii din Angers, prezinta prima explicatie stiintifica a mecanismului molecular al acestei protectii oferite de anumite substante, denumite polifenoli, din vin. Astfel, oamenii de stiinta au descifrat mecanismul molecular prin care polifenolii din vinul rosu determina celulele din peretii arterelor sangvine sa produca monoxid de azot, un gaz vasodilatator.

Aceasta descoperire ofera explicatia stiintifica a faptului ca in sud-vestul Frantei se inregistreaza anual mai putine cazuri de deces provocate de infarct, desi oamenilor este bogata in grasimi saturate provenind din precum unt, smantana, branza, mezeluri si pulpe de rata.

Mecanismul descifrat recent are legatura cu unul dintre receptorii hormonului din celulele peretilor vasculari, subtipul alfa, la care se ataseaza moleculele de polifenoli.

Sub efectul estrogenului, femeile prezinta un risc cardiac mult mai scazut inainte de menopauza, iar efectele benefice ale estrogenului se produc prin intermediul acestei forme de receptor. Medicii francezi au facut studii pe soareci, pornind de la ipoteza ca un anumit tip de polifenol – delfinidina – care activeaza receptorul, este suficient pentru a declansa producerea monoxidului de azot in celulele endoteliale si sa scada astfel presiunea arteriala.

Intr-adevar, polifenolii din vinul rosu au determinat scaderea tensiunii arteriale in cazul soarecilor cu receptori ERalpha, dar nu au generat nicio “relaxare vasculara” la soarecii care nu prezentau acesti receptori. Aceasta descoperire reprezinta dovada faptului ca binefacerile polifenolilor asupra supletii arterelor necesita prezenta acestui receptor de estrogen.

Pentru a-si dubla argumentatia, cercetatorii francezi au demonstrat faptul ca un anumit medicament anticancer, inhibitor al acestui receptor, blocheaza producerea monoxidului de azot de catre celulele vasculare, impiedicand astfel arterele sa se dilate.

Vinul rosu stimuleaza hormonii sexuali

Un alt studiu al cercetatorilor de la Universitatea din Florenta arata ca vinul rosu creste apetitul sexual in cazul femeilor. La aceasta cercetare au participat 800 de subiecti cu varsta cuprinsa intre 18 si 50 de ani, jumatate femei, jumatate barbati. Oamenii de stiinta i-au rugat pe participanti sa completeze un chestionar in care sa precizeze la ce recurg pentru a mari apetitul sexual. Astfel, peste 53 la suta dintre femei au raspuns ca un pahar sau doua de vin rosu le creste dorinta de a intretine raporturi intime cu partenerul. De cealalta parte, barbatii au raspuns ca rareori apeleaza la vreun truc pentru a-si mari apetitul sexual. In plus, vinul rosu contine substante care au calitati similare celor ale hormonilor sexuali si are efecte afrodisiace.

Nutritionistii spun ca o femeie ar trebui sa bea in jur de 200 – 250 de mililitri pe zi, iar pentru un barbat doza recomandata este de 300 de mililitri. In plus, specialistii spun ca doar vinul rosu sec ofera organismului mai multe beneficii, deoarece este mai bogat in minerale si decat celelalte tipuri de vin. In acelasi timp, din punct de vedere caloric, vinul sec are cantitatea cea mai mica de zahar, comparativ cu celelalte tipuri de vin.

Sursa: Gandul


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii alimentatia, alimente, antioxidanti, barbat, chestionar, descoperire, estrogen, grasimi, grasimi saturate, inhibitor, italieni, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol Stiinta intareste importanta factorului uman in procesul de inglazire globala
4 Aug 2009

climate-change.jpg Un nou raport stiintific subliniaza nu doar importanta centrala a activitatilor umane in procesul de incalzire globala, dar si faptul ca  schimbarile climatice devin accelerate. Raportul contine dovezi conform carora calotele glaciare si-au dublat viteza de topire din 2004 pana… Citeste mai departe»



Vinul rosu, aliment
15 Feb 2008

PROPRIETATI – Sursa de antioxidanti care protejeaza inima In tarile cu un consum apreciabil de vin rosu, bolile cardiovasculare au o incidenta mai scazuta decat in alte tari. Secretul este tocmai vinul rosu. Cu o singura conditie insa, sa fie… Citeste mai departe»

Vinul alb mai periculos pentru dantura decat cel rosu
22 Oct 2009

vin alb - vin rosu Aceasta actiune coroziva nu depinde de podgoria de unde provine vinul, de anul de productie sau de concentratia de alcool, ci de pH-ul acestuia Vinul alb, consumat cu regularitate, are efecte daunatoare asupra danturii, arata un studiu realizat de oamenii… Citeste mai departe»

Cercetatorii francezi au lansat un blog despre clima
17 Mar 2008

Clima face, in ultima vreme, obiectul unei puternice atentii mediatice. De aceea, zece cercetatori francezi de la Institutul Pierre-Simon-Laplace si de la Laboratorul de meteorologie dinamica au anuntat lansarea unui blog intitulat “Realitatile schimbarilor climatice” (http://blogs.tv5.org/climats). Michael Desbois, specialist in… Citeste mai departe»

O noua variatie genetica a virusului HIV, identificata de cercetatorii francezi
7 Aug 2009

spital-teste-bogdan-stamatin.jpg O noua variatie genetica a virusului HIV de tipul 1, aflat la originea celor mai multe cazuri de SIDA, foarte apropiata din punct de vedere genetic de virusul imunodeficientei simiene descoperit recent la gorile (SIVgor), a fost identificata de o… Citeste mai departe»

Cercetatorii au descoperit motorina care creste in copac
5 Noi 2008

motorina ecologica O ciuperca de copac ar putea oferi combustibil ecologic ce poate fi pompat direct in rezervoarele masinilor, spun oamenii de stiinta americani. Organismul, descoperit in jungla din Patagonia, produce in mod natural un amestec de chimcale ce este foarte asemanator… Citeste mai departe»

Cercetatorii americani au descoperit un stejar in varsta de 13.000 de ani care s-a clonat singur
29 Dec 2009

palc de stejari In varful unui mic deal, dintr-o suburbie din sudul Californiei, exista un mic palc de stejari piperniciti si nodurosi, inghesuiti intre mai multi bolovani. Un simplu trecator ar ignora acest miracol biologic antic. Intreaga grupare de trunchiuri este de fapt… Citeste mai departe»

Uniunea Europeana aniverseaza 20 de ani de protectie a naturii
22 Mai 2012

Capra neagră din Abruzzo, Camoscio AppenninicoSarbatorim a douazecea aniversare a doua instrumente esentiale pentru conservarea si utilizarea durabila a naturii in UE: Directiva „Habitate” si LIFE – Programul UE de finantare pentru mediu. In urma cu douazeci de ani, statele membre ale UE au adoptat in… Citeste mai departe»

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragostei
22 Mai 2012

Studiu: 11 efecte interesante ale oxitocinei, hormonul dragosteiOxitocina este un hormon natural care se regaseste in creier, fiind produsa de glanda hipofiza. Cunoscuta si sub numele de “hormonul dragostei”, oxitocina are un rol crucial in reproducere, avand insa numeroase beneficii asupra organismului. Iata care sunt 11 dintre… Citeste mai departe»

Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste numarul de PET-uri plutitoare pe apele sale
22 Mai 2012

Râul Argeş ar putea intra în cartea recordurilor în ceea ce priveşte numărul de PET-uri plutitoare pe apele saleMulta apa va mai trece peste Arges pana cand vor invata romanii sa pretuiasca mediul si sa nu isi mai bata joc de el, asa cum fac acum. Raul Arges ar putea intra in cartea recordurilor in ceea ce priveste… Citeste mai departe»