“Fabricat” din peste
27 Ian 2009 Comenteaza pe Forum Trimite prin Y!M Trimite prin Email
Articol de: Vasilica Decu

Pestii pot contribuii intr-un mod spectaculos la ciclul carbonului din ocean. Specialistii atribuiau producerea carbonatului de calciu in apele oceanului, plactonului. Insa, un studiu recent lansat de Rod Wilson la Universitatea Exter din UK, a aratat ca pestii elimina mineralul ca produs al apei inghitite de ei.
Wilson si colaboratorii sai au masurat cantitatea de carbonat de calciu eliminat din intestinele pestilor si mai apoi au generalizat procentul la nivel global. Acestia au calculat ca pestele contribuie cu 3 pana la 15%, la cantitatea totala de carbonat de calciu din ocean. Acest studiu contribuie la rezolvarea unui mister neexplicat de decenii, mai exact, de ce apa oceanului la o adancime nu mai mica de 1000 de metrii este mai alcalina decat datele emise de calculator. Carbonatul de calciu produs de pesti se dizolva mult mai repede decat cel produs de alte forme, a declarat autorul studiului si acest fapt explica procentul distribuit.
R. Wilson si echipa sa de cercetatori se asteapta ca pestii sa aiba, in viitor, un rol decisiv in ciclul carbonatului de calciu din ocean.
Pentru mai multe informatii despre calciu, carbonat de calciu, ciclul carbonului, mister, pesti, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!
Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.
Recomandari la acest articol
Peste 15 tone de peste, confiscate de la braconieri
28 Noi 2007
15 tone de sturion si de calcan, 57 de barci si peste 3.000 de plase de pescuit au fost confiscate de politistii de frontiera din Constanta care au actionat pentru combaterea braconajului piscicol, relateaza NewsIn.
De la inceputul anului au… Citeste mai departe»
Nu mai are Delta peste!
17 Oct 2007
“Delta nu mai este ce a fost”, spun intr-un glas zeci de pescari amatori pentru care acest colt de tara nu mai are nicio taina de foarte multi ani.
Si ce poate fi mai trist pentru un pescar decat lipsa… Citeste mai departe»
Crema de peste cu 5 E-uri
28 Oct 2008
Crema de peste afumat Salmar este un preparat despre care producatorul spune ca are un “gust care nu se uita”.
Unul dintre ingredientele principale ale cremei de peste este uleiul vegetal. Producatorul nu ne spune care este natura sa botanica.… Citeste mai departe»
Fum peste centru
4 Dec 2007
Artistul Daniel Gontz a montat un generator de fum in fata Teatrului National, pentru a atrage atentia asupra poluarii cauzate de masini.
Piata Universitatii a fost invaluita de fum. De data aceasta nu a fost vorba neaparat de masini –… Citeste mai departe»
Peste 12.000 de persoane, infectate cu HIV
7 Feb 2008
In ciuda campaniilor anti-sida realizate peste tot in lume, numarul bolnavilor infectati cu virusul HIV este in continua crestere. Numai in tara noastra traiesc aproximativ 12.048 de persoane care sufera de aceasta boala. Cei mai expusi sunt tinerii care consuma… Citeste mai departe»
Zgomot peste masura
17 Apr 2008
BIHOR. Valorile fonice admise sunt depasite in Oradea cu 7 pana la 16 decibeli, chiar si in zonele in care traficul rutier este restrictionat.
Agentia pentru Protectia Mediului Bihor a efectuat masuratori in trei zone din Oradea, pentru a verifica… Citeste mai departe»
Peste pentru braconeri
17 Noi 2007
Lacul Serbanesti din Bacau, unul dintre cele mai mari din judet, a fost populat cu peste 200 de crapi si cateva sute de carasi. “Scopul este acela de a completa fauna locala cu o tona de crap si caras aflat… Citeste mai departe»
Lasa un comentariu
Stirile zilei
Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii
Biodiversitate Organisme modificate genetic
Se pare ca Monsanto, una din cele mai mari companii de alimente modificate genetic (OMG), a interzis alimentele MG din cantinele propriei corporatii.
Aceasta companie refuza sa ofere personalului sau chiar alimentele modificate genetic pe care le promoveaza in multe… Citeste mai departe»
NASA a realizat o harta termica a Pamantului pentru anii 1880-2011. Vezi cat de mult au crescut temperaturile.
Incalzirea globala Schimbari climatice
Temperaturile au crescut mult in ultimii ani, incalzirea globala fiind semnificativa din 1880 incoace, de cand s-a inceput culegerea datelor din statiile meteo cu regularitate si dupa reguli clare. Recent, NASA a dat publicitatii o harta termica animata din care… Citeste mai departe»
Scrisoare deschisa privind incalcarea eticii si obiectivitatii jurnalistice pe subiectul Rosia Montana
Resurse naturale
Liberatatea presei este unul din cele mai pretuite principii in Europa, dar in acelasi timp, poate fi cu usurinta erodata in mod flagrant sau pe tacute. Ne adresam astazi asociatiilor care vegheaza ca acesta libertate fundamentala sa fie respectata peste… Citeste mai departe»
Autoritatile federale americane au autorizat pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Energie regenerabila
Autoritatile federale americane au autorizat, joi, pentru prima data din 1978 construirea de noi reactoare nucleare in Statele Unite.
Comisia pentru reglementare in domeniul nuclear (NRC) a aprobat o rezolutie care autorizeaza “construirea si punerea in serviciu a reactoarelor trei… Citeste mai departe»
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti cu paduri pentru ca nu mai este cu ce
Fondul forestier
Veteranii de razboi si urmasii acestora de pe Valea Muntelui nu pot fi improprietariti pentru ca nu este cu ce • in situatia aceasta, primarii nu pot pune in aplicare sentinte definitive si irevocabile • necesarul pentru cei care au… Citeste mai departe»
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine si sanatatea
Sanatate
Cantecul dulce al pasarilor poate influenta starea de bine? Este o intrebare la care cercetatorii s-au hotarat sa raspunda. O echipa de la Universitatea Surrey (Marea Britanie) a studiat trei ani impactul cantecului pasarilor asupra starii de bine, atentiei si… Citeste mai departe»
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer
Alimentatie Sanatate
Persoanele care consuma zilnic cate un galbenus de ou crud sunt mai ferite de bolile cardiovasculare si de cancer, potrivit oamenilor de stiinta canadieni de la Universitatea din Alberta.
In galbenusul de ou se gasesc doi dintre cei mai puternici… Citeste mai departe»