Profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi a explicat in cadrul unei mese rotunde organizate de Danone care este rolul alimentatiei in sezonul rece.vitamina C

O data cu venirea iernii, organismul nostru este mai vulnerabil, din cauza temperaturilor scazute, iar obiceiul de a manca sanatos devine si mai important. Aportul nutritional trebuie adaptat tinand cont de sezonul in care ne aflam.

E demonstrat faptul ca 70% din sistemul imunitar al organismului este situat in intestin. Ca urmare, este evident ca printr-o alimentatie corect aleasa ne putem mentine si creste rezistenta la imbolnavire, inclusiv la infectiile frecvente in timpul iernii. Pentru un sistem imunitar puternic trebuie sa consumam zilnic vitamina C (aportul zilnic recomandat este de 200 mg, pe care le putem gasi intr-un ardei rosu de marime medie, doua portocale sau un grapefruit, 100 g de patrunjel), vitamina A (aportul zilnic recomandat este de 800 micrograme, pe care le putem procura din morcovi, ficat, peste, ou, unt).

De asemenea, avem nevoie de zinc (10 mg pe zi, il gasim in fructe de mare, seminte de dovleac, paine si cereale integrale) si seleniu (55 micrograme/zi, surse: nuci, paine, peste, carne, oua).

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here