Un nevazator pe bicicleta tandem in jurul Romaniei

image10.jpg

  1. 1. Informatii generale despre proiect

Tipul proiectului: Turul Romaniei pe bicicleta tandem in scopul promovarii energiilor verzi in Romania si constituirii unei organizatii axata pe mediatizarea sporturilor pentru persoanele cu handicap si nu numai, in tara noastra.

Durata proiectului: 30 zile

Rezumatul propunerii: Proiectul consta la nivel faptic in efectuarea unui traseu de aproximativ 2400 Km (turul Romaniei) de catre un nevazator impreuna cu un prieten, pe o bicicleta tandem. . Prin aceasta se doreste atragerea de fonduri destinate atat infiintarii unei asociatii ce promoveaza sportul pentru toate categoriile de personae cu handicap si nu numai , cat si pentru o mai buna constientizare a populatiei in privinta poluarii.. Amintim aici mobilizarea autoritatilor cu privire la infrastructura defectuoasa pentru biciclete, precum si problematica perceptiei sociale asupra persoanelor cu dizabilitati in general, si a persoanelor cu deficiente de vedere in particular.

Desfasurarea turului Romaniei pe bicicleta tandem :

– se vor parcurge aproximativ 2400 de Km

– 26 etape (1 zi fiecare)

– vor fi traversate 30 de orase:

Bucuresti-Lehliu-Fetesti-Cernavoda-Constanta-Babadag-Tulcea-Braila-Galati-Tecuci-Adjud-Bacau-Roman-Harlau-Botosani-Suceava-Campulung-Bistrita-Cluj-Baia Mare-Satu Mare-Carei-Oradea-Arad-Timisoara-Lugoj-Caransebes-Herculane-Turnul Severin-Caracal-Rosiori-Alexandria-Bucuresti.

Obiective

a) Incercarea de constientizare a populatiei fata de poluare, folosirea mobilelor nepoluante cu impact zero asupra mediului, dar si incurajarea sportului pentre toate categoriile de persoane , fie ele cu dizabilitati sau nu. .

b) Promovarea cicloturismului ca mijloc de transport si petrecere a timpului liber chiar si pentru persoanele cu dizabilitati.

c) Promovarea bicicletei ca mijloc de transport acceptat de organismele de mediu ale Uniunii Europene.

d) Incercarea de mobilizare a autoritatilor competente in scopul realizarii unei infrastructuri viabile destinata deplasarii si parcarii in siguranta;

e) Responsabilizarea celorlalti participanti la trafic, fie ca sunt soferi, motociclisti sau pietoni in privinta biciclistilor;

f) Crearea oportunitatilor de initiere a unor proiecte si activitati impreuna cu asociatiile de cicloturism, ciclism, MTB, sau orice alt segment velo in vederea promovarii unor evenimente de mai mare anvergura care sa ofere o sansa si celor mai putin norocosi dintre noi, sa aiba acces la acest tip de activitati.

g) Ameliorarea perceptiei sociale si o mai buna integrare a persoanelor cu dizabilitati;

h) Incercarea de a implica producatorii si importatorii de echipament velo si biciclete in conceperea si introducerea pe piata romaneasca a echipamentelor si solutiilor de transport pentru orice categorie de handicap, dovedind astfel ca s-a atins stadiul de maturitate sociala in spiritul european.

i) Prin acest proiect – pilot consideram ca am inceput demersurile pentru infiintarea unei asociatii de promovare a sporturilor pentru persoane cu dizabilitati

j) Nu in ultimul rand , proiectul are ca scop strangerea de fonduri pentru efectuarea unui transplant renal ce ii va folosi lui Folin Schiteanu, in varsta de 34 de ani din comuna Godeni, Jud Arges telefon: 0723637433.

Bugetul total: 10 000 E

  1. 2. Date generale

Persoanele implicate: Alexandru Racanel si Florin Georgescu

Responsabili proiect: Alexandru Racanel si Florin Georgescu

Numar de telefon responsabil proiect: 0763 613 833, 0722 296 454,

0722 633409, 0744 505 999

E-mail: [email protected]

Persoana de contact:Florin Georgescu

Numar de telefon persoana de contact: 0763 613 833, 0722 296 454

E-mail: [email protected]

  1. 3. Descrierea proiectului

Scopul proiectului:

Proiectul nostru vizeaza in extenso atragerea atentiei asupra nevoilor actuale de folosire a mijlocelor de locomotie ECO si de catre persoanele cu dizabilitati.

Un alt scop, sub umbrela caruia se contureaza o mare varietate de

obiective, ar fi demontarea preconceptiilor legate de persoanele cu deficiente de vedere

cu privire la capacitatea si metodele de implicare sociala, unul din echipa care va

efectua acest tur de tara pe bicicleta tandem, avand o deficienta senzoriala de

acest tip.

Obiectivele generale si specifice ale proiectului:

Obiectivele care stau la baza proiectului nostru se pot distinge in functie de zona de impact pe care o au, astfel ca putem vorbi despre obiective la nivel cultural, la nivel social si ecologic.

Astfel, am dori sa putem sensibiliza autoritatile in vederea construirii unei infrastructuri pentru biciclete, dat fiind faptul ca Romania este una dintre tarile Uniunii Europene deficitare la acest capitol.

Speram ca prin acest proiect sa reusim macar intr-o mica masura sa responsabilizam si participantii la trafic, astfel incat acest aspect sa nu mai prezinte o problema pentru cei care isi doresc sa foloseasca mai des bicicleta ca mijloc de locomotie.

Cu siguranta, ne dorim ca pe parcursul acestui proiect sa putem promova cicloturismul si utilizarea bicicletei ca mijloc de locomotie cu impact zero asupra mediului inconjurator.

Un alt deziderat ar fi sa putem aduce un plus de coalizare pentru asociatiile de ciclism din marile orase, ca in felul acesta sa creasca numarul evenimentelor de mare anvergura la nivel national.

Si nu in ultimul rand speram ca prin exemplul pe care il dam, sa putem contribui intr-o mica masura la ameliorarea perceptiei sociale a persoanelor cu handicap.

Rezultate preconizate:

Rezultate imediate:

  • Infiintarea unei asociatii care sa promoveze sporturile pentru persoanele cu orice handicap
  • Ameliorarea perceptiei sociale asupra persoanelor cu handicap ce vad in sport un mod sanatos de viata
  • Pe cat posibil, strangerea sumei de15 000 de euro necesara pentru efectuarea unui transplant renal pentru Florin Schiteanu in varsta de 34 de ani domiciliat in comuna Godeni, Jud Arges. ;

3.3.2. Rezultate pe termen lung pe plan social

  • Implicarea autoritatilor in construirea in orase si in afara acestora a unor piste pentru biciclisti;
  • Vom stimula oamenii sa foloseasca mai mult bicicletele, cu impact zero pt mediul inconjurator, alinierea la tarile vestice unde bicicleta se utilizeaza foarte intens ca mijloc principal de transport;
  • Ameliorarea perceptiei asupra persoanelor cu handicap;
  • Se porneste de la premisa ca daca astfel de persoane vor beneficia de o imagine sociala imbunatatita, vor putea sa-si asume mai usor roluri si statuturi sociale si implicit va creste ideea de dinamism social/activism social.
  1. 4. Caracterul inovator

Noutatea acestui demers se construieste in jurul a doua aspecte:

Nici o persoana cu deficienta de vedere nu si-a mai escaladat cu atata determinare limitele inerente acestui tip de handicap, implicandu-se atat de activ intr-un proiect de aceasta factura, pe durata aceasta si cu implicatiile date.

Al doilea aspect care confera proiectului un caracter inedit priveste mijlocul de locomotie. Din informatiile pe care le avem, in tara noastra nu s-a mai realizat pana in momentul acesta un traseu de o asemenea dificultate pe o bicicleta tandem.

  1. 5. Posibilitatea de reluare a proiectului

In tari precum Olanda, Germania, Portugalia, Elvetia, Spania sau Italia, acesta este un tip curent de manifestare, insa in Romania, nu poate ocupa decat locul unui proiect de nisa. Insa ne propunem ca in cazul reusitei proiectului, sa ne canalizam eforturile spre construirea unei logistici adecvate organizarii unor expeditii atat in tara cat si in strainatate, pe tandemuri pentru persoane cu deficiente de vedere dupa acelasi model, astfel incat sa trecem de la experiment la practica curenta.

  1. 6. Buget estimativ

Echipament:

  • cate 2 echipamente vestimentare complete:

– pantaloni lungi,

– pantaloni scurti,

– tricouri,

– bluze,

– incaltaminte,

– manusi,

– cate un rand de echipament de ploaie,

– casti de protectie,

– cotiere, genunchiere, protectii coloana

– rucsaci ergonomici.

Subtotal: 2500 – 3500 E

  • Echipament de bicicleta:

– lanturi (+ lanturi de rezerva),

– set de pinioane,

– pedale de rezerva,

– schimbatoare de viteza,

– frana,

– furca,

– camere & cauciucuri,

– saboti de frana,

– dispozitive de luminat,

– oglinzi,

– portbajaj,

– 1 pereche de coburi,

– 1 pereche de aripi,

– suporti pentru bidoane de apa,

– pompa,

– trusa de imbusuri,

– trusa de prim ajutor.

Subtotal: 1000 E

Cazare:

Subtotal : 1500 E

Hrana, suplimente nutritive:

Subtotal: 3000 E

Cheltuieli neprevazute:

Subtotal: 1000 E

Total : 10 000 E

N. B. Am incercat sa luam in calcul, pe cat a fost cu putinta, limita medie a sumelor alocate pentru fiecare dintre bugete, cu toate acestea nu putem vorbi de o suma mica, insa putem oferi explicatii detaliate pentru fiecare capitol in parte. Nu am respectat poate acest lucru la cazare pentru ca in primul rand este necesar sa dormim in conditi destul de bune, in al doilea rand pentru ca probabil multi din prietenii care ne-au oferit cazare vor fi plecati sau nu ne vor putea primi.

De asemenea nu am putut calcula nici macar aproximativ costurile legate de comunicare, asigurari, suport media, eventualele echipamente audio-foto-video, costuri care au legatura cu sponsorii si cu ce fel de expunere media vom fi nevoiti sa realizam: reportaje de calatorie, filmari de pe casca, bicicleta, bloguri etc.

Nu in ultimul rand, vom avea nevoie de o suma pentru inchirierea unui numar scurt de mesaje cu costuri preferentiale, aceasta fiind principala modalitate prin care intentionam sa strangem suma pe care ne-am propus-o pentru Florin Schiteanu, in varsta de 34 de ani, domiciliat in comuna Godeni, judetul Arges.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *