"Rețete Vegane Fără Foc" de Ligia Pop, primul volum dedicat alimentației raw vegane din România

salata-masline.jpgCel putin asa arata un studiu intreprins recent de catre departamentul de Medicina Preventiva si Sanatate Publica al Universitatii din Navarra, Spania. In urma acestuia, cercetatorii au ajuns la concluzia ca o dieta sanatoasa, bazata preponderent pe legume si fructe, este benefica nu numai asupra sanatatii fizice, dar si asupra celei psihice, riscul de aparitie a depresiei putandu-se reduce cu pana la 30% in cazul urmarii unui regim vegetal.

Se pare ca beneficiul major in cazul unei astfel de diete se datoreaza in cea mai mare parte uleiului de masline, ingredient „magic” care, sustine studiul, nu doar scade colesterolul, reduce tensiunea arteriala, stabilizeaza glucoza si previne cancerul si bolile cardiovasculare, efecte deja binecunoscute, dar stimuleaza si producerea de serotonina, substanta responsabila de buna functionare a sistemului nervos central si de starea pshica generala de „bine”.

Studiul, publicat de curand in Arhivele Psihiatriei Generale, a urmarit modalitatea de hranire a 10.094 de persoane, pe durata a patru ani, timp in care subiectii au completat chestionare specifice cu privire la obiceiurile culinare si stilul alimentar. Astfel, persoanele care erau dedicate modului de alimentatie „mediteranean” au prezentat un risc de aparitie a depresiei cu 30% mai scazut decat cele care urmau un regim alimentar normal.

„30% reprezinta un grad insemnat de reducere a riscului si acest lucru poate fi esential tinand cont de influenta mare pe care o are depresia asupra sanatatii”, este de parere Miguel Angel Martinez Gonzalez, profesor la Medicina Preventiva si Sanatate Publica, din cadrul Universitatii din Navarra.

Insa nu doar uleiul de masline poate face minuni in prevenirea depresiei. Cercetarea a intarit si mai mult opiniile expertiilor cu privire la efectele benefice pe care le au asupra sanatatii psihice, si implicit asupra sistemului nervos central, si alte substante din alimentele specifice regimului vegetal: acizii grasi din peste (Omega 3) si vitaminele din fructe si legume, vitale si ele pentru controlul depresiei.

Expertii au gasit o explicatie foarte simpla in urma acestei descoperiri si anume: daca suntem sanatosi fizic, implicit ne simtim sanatosi si psihic. Asadar, vechea zicala mens sana in corpore sano este una complet valabila si este de preferat sa ne mentinem sanatosi din punct de vedere fizic, daca dorim sa ne ferim de depresie.

Prin urmare, regimul nostru alimentar ar trebui sa fie unul foarte atent, sa contina pe cat posibil ulei de masline, produse proaspete si naturale (fara ingrasaminte chimice), alimente bogate in fibre, cat mai putina prajeala, cantitati moderate de cartofi, orez si fainoase, cat mai putina carne, produse lactate si condimente naturale, precum ceapa si usturoi, sos de soia si chiar citrice (lamai in loc de otet).

„Majoritatea medicamentelor antidepresive functioneaza mentinand un nivel mare de serotonina in creier”, iar consumul de ulei de masline accelereaza productia acestei substante, vine sa intareasca concluziile studiului Cecilia D”Felice, psiholog si expert in depresie.

Sursa: http://www.hola.com/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here