Desi reprezinta doar 3% din vehiculele de pe drumurile europene, autoutilitarele sunt responsabile pentru 25% din emisiile din transport, arata o analiza realizata de Federatia europeana Transport si Mediu.
Introducerea unor standarde pentru autoutilitare ar putea imbunatati eficienta consumului cu pana la 35%, insemnand o economie de peste 14.000 euro pe an pentru transportatori si reduceri masive de emisii. Pe durata de viata a vehiculului, economia realizata ar putea fi de pana la 150.000 euro, arata o analiza realizata de Federatia europeana Transport si Mediu (T&E), potrivit Terra Mileniul III.
Comisia Europeana a publicat recent startegia pentru emisiile de CO2 ale autoutilitarelor, care subliniaza nevoia urgenta de lua masuri pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile tot mai mari ale acestor vehicule, fara sa propuna insa masuri concrete in acest sens.
Europa a introdus standarde de economie de carburanti pentru automobile si autoutilitare, dar nu exista reglementari in privinta emisiilor de CO2 ale celor din urma, potrivit T&E.
Intre 1990 si 2010, emisiile autoutilitarelor au crescut cu 36% si reprezinta in prezent 6% din totalul emisiilor de CO2 la nivelul UE.
Intre timp, UE si-a asumat reducerea emisiilor din transport cu 60%, comparativ cu nivelul din 1990.