Biciclist in Bucuresti: o palma in geamul soferului si te duci

Daca vrei sa faci 20 minute pana la serviciu in loc de 40 sau cand vrei sa vezi natura altfel decat prin parbriz, iti iei o bicicleta. Magazinele de specialitate ofera si marci pliabile, usor de depozitat.bicicleta

Inlocuirea autoturismului cu bicicleta, pentru a ajunge la munca, a devenit o optiune chiar si pentru cei ce se tem sa iasa in trafic doar pe doua roti. Alegand sa te deplasezi cu bicicleta castigi timp, infrangi stresul si arzi calorii. Ba chiar, un studiu american din 1990 te asigura ca vei avea o viata sexuala mult mai intensa. Nu in ultimul rand, ciclismul stimuleaza secretii hormonale care opresc aparitia bolii Alzheimer.

Conceptul de bicicleta „universala” practic nu mai exista. Exista biciclete pentru oras, de dama, de munte, de viteza etc. Tocmai de aceea, pasionatii incurajeaza cumpararea acestora din magazinele de specialitate, pe motiv ca o bicicleta „standard” luata de la supermarket cu 400 de lei nu face banii, nefiind o investitie fiabila, de durata.

Ghid pentru amatori

Preturile bicicletelor pleaca de la 1.400 lei si ajung la 30.000 de lei pentru gama premium, aflata in varful ierarhiei, special concepute pentru competitiile de ciclism. Inainte de a incepe sa pedalezi, e necesar sa ai o bicicleta adaptata pentru tine.

Trebuie sa fii atent la marimea ei, care este direct proportionala cu inaltimea ta, la calitatea pieselor, la garantie si la service-ul in cazul deteriorarii. Biciclistii care vor sa fie la moda au de ales, in 2010, intre Cruiser, Lifestyle sau Electra, marci ce au aparut si la noi.

Timp castigat in trafic

Fara stationare la semafor, pe ruta 13 Septembrie – Piata Romana se fac 25 minute, iar intre 13 Septembrie si Baneasa – 35 de minute. Din Colentina pana in 13 Septembrie, drumul dureaza 40 de minute, iar cu transportul in comun – aproximativ o ora si zece minute.

Pentru Cristi Pleiasu, drumul din Pantelimon pana la locul de munca din Pipera este o chestiune de 20 de minute, pe o distanta de 8 kilometri. La ora opt jumatate dimineata isi prinde „prietena” in rastel, iar in ghiozdan stau hainele de schimb. Isi croieste drum pe linia de tramvai care duce in Pipera. Ar evita carosabilul daca pistele pentru biciclisti ar fi intr-adevar de vreun folos.

„Am facut reclamatii si la Primaria Sectorului 2, dar nu mi s-a raspuns”, a spus Cristi. „La inceput m-a speriat traficul, dar am prins curaj cand am vazut ca merge”, precizeaza el. Face slalom printre ele, sta la semafor, iar cand un sofer se lipeste de el ii da un picior rapid in portiera sau o palma in geam. „Este instinctul lor, la orice zgomot, sa franeze”, se distreaza biciclistul.

FITA

Bicicleta la 3.000 USD

Produsele celor de la www.fastboycycles. com inseamna vopsea preparata la comanda, cadru manual pentru acest tip de biciclete, piese cumparate si montate de la zero de catre ei, iar aripile (aparatorile de noroi) sunt lucrate manual din lemn. Aceste biciclete nu pot fi foarte performante, dar merg bine pentru oras. Cuvantul-cheie ramane pentru ele „fita”.

Comenziile se fac on-line, printr-un e-mail, iar fiecare detaliu costa intre 200 si 500 de dolari. Rezultatul este unicat, iar suma finala pleaca de la 2.500 de dolari. Modelul Pony costa, spre exemplu, 3.000 de dolari.

In Romania, acesti designeri sunt la inceput, iar preturile lor sunt de 25-30 de milioane pentru re-designul bicicletei, fara construirea ei de la zero.

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *