BlueMotion, pentru un mediu mai curat

Traseul Celor Trei Fortificatii din Alba Iulia a gazduit, la sfirsitul saptaminii trecute, lansarea locala a noului model ecologic Volkswagen BlueMotion. Evenimentul organizat intr-un decor in conformitate cu conceptul noului model, a continuat si o traditie instituita de producatorul german de automobile: fiecare produs vindut inseamna un copac plantat.

Dealerul local al marcii Volkswagen, Protos Alba Iulia, a organizat un eveniment pe masura importantei momentului, dorind sa demonstreze imbinarea dintre preocuparile pro-ecologice ale companiei, dragostea de natura si grija fata de clienti. Pentru a intari convingerea ca noul concept BlueMotion reprezinta solutia pentru un viitor mai linistit si mai curat, la dispozitia invitatilor au fost puse cele mai importante date tehnice. Astfel, pe linga consumul redus de carburanti, o alta imbunatatire a noului concept o reprezinta scaderea emisiilor de CO2, cu 15 grame/kilometru la limuzine si19 grame/kilometru la Variant. In plus, in sistemul de control al emisiilor a fost integrat un filtru de particule diesel ca dotare standard. Modelul BlueMotion beneficiaza insa si de o imbunatatire a aerodinamicii si a cutiei de viteze, care, in cazul modelului Passat, cresc viteza maxima dezvoltata cu 5 kilometri pe ora. Cu o economie medie de 68 de euro pe luna, in ceea ce priveste consumul, o aerodinamica imbunatatita si asistenta computerizata a schimbarii treptelor de viteza, modelul BlueMotion devine un prieten al mediului, dar si al soferului. Afirmatia a fost probata si de unii dintre oaspetii evenimentului de la Alba Iulia care au testat Passatul BlueMotion adus ca dovada.

Grija fata de mediu

Conceptul BlueMotion, lansat zilele trecute si la Alba Iulia, nu se refera doar la autovehicule, economia de carburant si de emisii, ci la intreaga marca. Blue, traducerea in engleza a culorii albastre specifice producatorului Volkswagen, reprezinta elementele care trebuie protejate, apa si aerul. Motion, care se traduce prin miscare, este expresia principiului de mobilitate orientata spre viitor cu obiectivul de protejare a resurselor pamintului pentru generatiile viitoare. Tocmai de aceea, producatorul a promis ca sfirsitul acestui an va aduce pe piata romaneasca noile modele BlueMotion: Polo, Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta si Touran. Tot in sensul acestui concept, Volkswagen lanseaza, in parteneriat cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile din Romania, un amplu proiect de reimpadurire care se va materializa prin plantarea unui copac pentru fiecare automobil vindut pe piata autohtona. Gestul, care va deveni obisnuinta pentru toti reprezentantii producatorului german, a fost repetat si la Alba Iulia, unde a fost plantat si udat un tinar platan. Actiunea a beneficiat de sprijinul primarului Mircea Hava si al directorului Agentiei Judetene de Mediu Alba, Vasile Todea, intr-un semn de apreciere a conceptului BlueMotion.

Viitor

Intentiile producatorului german de automobile si ale partenerilor sai din Romania merg insa chiar si mai departe, in sensul imbinarii grijii fata de mediu cu placerea condusului. Astfel, pentru a se putea dezvolta o independenta crescuta fata de combustibilii minerali, echipa de specialisti ai Volkswagen a intensificat cercetarile in domeniul combustibililor regenerabili. Unul dintre acestia, care ar putea fi folosit in curind pentru un nou concept este SunFuel. Practic, energia solara si cea provenind din biomasa vor fi folosite la maxim in scopul reducerii emisiilor de CO2. Una peste alta, cu ocazia lansarii conceptului BlueMotion la Alba Iulia, atit Volkswagen cit si dealerul local, Protos Alba Iulia, au demonstrat ca pe piata auto conteaza la fel de mult respectul fata de clientii actuali si grija pentru cei viitori, care trebuie protejati inca de pe acum, prin astfel de tehnologii.

Sursa: Monitorul de Alba

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *