Desi guvernele si ecologistii arunca vina pentru incalzirea globala si poluarea atmosferei pe constructorii de masini, realitatea este ca nu se doreste o poza de ansamblu in care companiile aviatice (care nu platesc nicio taxa pe poluare) si navele maritime sunt cei mai mari poluatori.
Minimizarea riscurilor cauzate de poluarea maritima nu mai poate fi negata de guvernele statelor din lumea intreaga, o idee despre marimea impactului sta in emisiile de chimicale, noxe si particule care produc cancer sau astm ale doar 15 dintre cele mai mari vase container din lume care produc poluare cat toate cele aproape 800 de milioane de automobile din intreaga lume.
Un singur vas container de mari dimensiuni poate produce aceeasi cantitate de poluare ca 50 de milioane de automobile la un loc. Pacura, combustibilul folosit in mod curent la vase, emite de aproximativ 2.000 de ori mai multe sulfuri decat un motor diesel de automobil.
Desi in ultimii 15 ani a aparut o noua generatie de vase container intercontinentale, mai eficiente in reducerea costurilor, problema poluarii a ramas. Totusi, lucrurile par a se schimba si in acest domeniu, Nissan prezentand recent transportorul auto Nichio Maru ce este pus in miscare de un motor diesel extrem de curat, nava lunga de 170 de metri avand pe punte mii de metri patrati de panouri fotovoltaice pentru restrangerea dependentei electrice de generatorul termic. Economia anuala este de aproape 15.000 de tone de motorina.