Cererea de aluminiu din China va creste, in medie, cu 8-10% in fiecare din urmatorii cinci ani, datorita consumului tot mai mare din industria acestei tari asiatice, conform „Novelis” Inc., cel mai mare procesator mondial din domeniu.
„Economia Chinei este solida si stabila”, a declarat, citat de Bloomberg, Philip Martens, director executiv al „Novelis”, adaugand: „In China se mentin motoarele consumului de aluminiu”.
„Novelis” va investi 100 de milioa-ne de dolari intr-o linie de productie din Asia, care va avea o capacitate anuala de 120.000 de tone de aluminiu. Fabrica va deveni operationala la finele lui 2014.
Pretul metalului, utilizat in constructii, industria electronicelor si sectorul auto, a scazut cu 23% in ultimul an, pe piata din Londra, pe fondul temerilor legate de declinul cererii, ca urmare a crizei datoriilor din Europa.
In opinia lui Philip Martens, cererea din China, respectiv Asia, ar putea ridica pretul aluminiului. Oficialul „Novelis” considera ca pretul aluminiului ar putea reveni la 2.500-2.700 dolari tona, insa nu precizeaza momentul la care s-ar inregis-tra o astfel de cotatie.
Ieri, la bursa londoneza, pretul aluminiului era de 2.080 dolari/tona.
„Asistam la o modificare a orientarii in industria auto, de la otel catre aluminiu”, a mentionat Martens, adaugand: „Cu cat este utilizat mai mult aluminiu la fabricarea structurii autoturismelor, cu atat cererea pentru acest metal sporeste”.
Vanzarile de autoturisme din China au crescut cu 4,5% in martie, depasind estimarile, in conditiile in care dealerii auto au acordat discounturi mari in vederea atragerii clientilor.
Economia Chinei a inregistrat o expansiune de 8,4% in primul trimes-tru din acest an, comparativ cu perioada similara din 2011, ritmul de crestere fiind cel mai lent din semes-trul al doilea din 2009 pana in prezent.
Recent, oficialii de la Beijing au redus obiectivul de crestere economica pe 2012 la 7,5%, de la 8%.