Cumparatorii au dificultati sa inteleaga etichetele produselor de ingrijire persona-la naturale si bio. Chiar si cei care se considera eco-cunoscatori nu au stiut care este diferenta intre pur, natural si organic.

Spiezia Organics, manufacturier britanic de cosmetice si produse de ingrijire personala bio, a comandat re-cent un studiu independent pe 100 de eco-clienti. 87% dintre acestia s-au declarat cumparatori organici fi-deli si 53% au spus ca citesc eticheta inainte de a cumpara un produs. Cu toate acestea, studiul, citat de Orga-nic Market, a demonstrat ca pana si cei care se considera eco-cunoscatori nu prea stiu care e treaba cu natura-lul si organicul.

DIFERENTE. 49% dintre cei in-tervievati considera ca mentiunile pur, organic si natural de pe amba-lajele produselor inseamna ca acestea nu contin nici un fel de chimicale, in timp ce mai mult de 11% nu erau prea siguri ce inseamna aceste men-tiuni. 39% nu au stiut ce procent de in-grediente naturale trebuie sa con-tina un produs cosmetic pentru a pu-tea fi etichetat ca “natural”, in timp ce 24% au presupus ca 100%. Ade-varul este ca produsele pure sau naturale trebuie sa contina numai 2% ingrediente naturale – restul de 98% putand fi de orice fel, inclusiv chi-micale, spun cei de la Spiezia Or-ganics. Oamenii nu inteleg termenul de organic. 71% dintre cei intervievati credeau ca organic inseamna ca res-pectivul produs nu are chimicale si 6% ca produsul a fost fabricat ma-nual. Mai mult, 31% nu au stiut ce pro-cent de ingrediente bio trebuie sa se regaseasca intr-un produs eti-chetat ca “produs din ingrediente or-ganice”, in timp ce 37% au presupus ca 100%. Realitatea este ca, in ceea ce priveste cosmeticele si produ-sele de ingrijire corporala, nu exista inca o definitie legala a notiunii de organic si un set de reguli stricte ale UE, ca in cazul alimentelor. Insa marii certificatori europeni – Soil Association, Ecocert, ICEA si BDIH – care acopera si acest sector cer ca un produs “cu ingrediente organice” sa contina minimum 70% astfel de ingrediente. Diferenta pana la 100% pot fi substante chimice si conservanti. In ceea ce priveste produsele eti-chetate ca “organice”, certificato-rii cer ca acestea sa contina 95% in-gre-diente organice si interzic utiliza-rea surfactantului anionic sodium laurel sulphate (SLS) si a altor com-po-nente de origine petrochimica.

Peste jumatate dintre cei intervievati au fost surprinsi sa afle ca ingredientele produselor cosmetice sunt trecute intotdeauna pe eticheta in ordinea descrescatoare a concentratiei. In aceste conditii, pozitia ocupata de produsele chimice pe aceasta lista arata cat de natural este un produs.

Sursa: Jurnalul National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here